rikard81Medlem sedan mars 2007311 inlägg Sitter i skolan och övar på en gammal tenta CSS "frivilligt". Där ska man formatera visa grejer. Det står text kursiv, 0,6em.
skriver:
font-style: italic; i css-en
Det funkar men hur ska man formatera 0,6em; och vad är det man ska formatera.. ? Det står bara att i UL ska det vara kursiv text, 0,6em; ??
ul {
font-style: italic;
}
Var petar jag in 0,6em; ??
rikard81Medlem sedan mars 2007311 inlägg Mm antar det också.. kan ju inte vara något annat som dom menar
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Konstig sak att skriva, kan lika bra vara letter-spacing eller line-height.
Kan du inte visa hela uppgiften? Låter intressant.
rikard81Medlem sedan mars 2007311 inlägg Det var tydligen fonten :-). Provade att validera hela uppgiften och den gick igenom. Men fick en varning.
på kodningen:
#mittbox p {
font-family : times new roman;
}
Varningen:
Family names containing whitespace should be quoted. If quoting is omitted, any whitespace characters before and after the name are ignored and any sequence of whitespace characters inside the name is converted to a single space.
Kan sägas att jag validerar med strict och inte transitional. nån som har en tanke? quotet, Är inte det enbart i XHTML-dok?
rikard81Medlem sedan mars 2007311 inlägg aha kom på det.. fan vad kul när man gör det själv.. Ska vara timesnewroman och inte times new roman.
rikard81Medlem sedan mars 2007311 inlägg Men vad nu? skriver jag så går den igenom valideringen men då visar den ju inte times new roman? varför?
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg
rikard81 skrev:
Men vad nu? skriver jag så går den igenom valideringen men då visar den ju inte times new roman? varför?
Skall det inte vara:
#mittbox p {
font-family: "Times New Roman";
}
rikard81 skrev:
Men vad nu? skriver jag så går den igenom valideringen men då visar den ju inte times new roman? varför?
"Times new roman" ska det väl stå? Med citattecken.
rikard81Medlem sedan mars 2007311 inlägg Aha tack. Nu lärde jag mig nått nytt.