axionmanMedlem sedan feb. 2007106 inlägg Hej! Håller på med en hemsida. Är 2 saker jag undrar hur man gör.
Har sökt runder lite men hittade inget..
1. Behöver en mp3 spelare som ska vara på startsidan av hemsidan där jag ska ha typ 7 låtar. Har inte en aning om hur man gör detta,
2. I mitten av sidan ska jag ha en inforuta typ med text. Det kommer varar rätt mycket text så jag vill att man ska kunna scrolla rutan. Alltså hela sidan ska ej röra sig utan bara just denna ruta. Hur gör man detta?
Läste lite om IFRAME men de verkar inte varar rätt. Ska inte visa en sida i rutan.
MVH Erik..
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg På fråga 2
kan du bl.a. göra något sånt här
#textruta{
background:#fff;
height:250px;
margin-top:5px;
padding:5px;
width:300px;
overflow:auto;}
#textruta p{
width: 90%;
text-align:left;}
Då kommer det fram en scroll när texten överstiger 250px
Skulle kanske ha med lite html också...
<div id="textruta"> <p>en massa text</p></div>
axionmanMedlem sedan feb. 2007106 inlägg tack. jag löste de där med scrollrutan. har dock de andra problemet kvar
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Vet inte vilka som är bäst men här är ett exempel http://www.e-phonic.com/mp3player/ och om du läser Online documentation; så får du reda på hur du lägger in den på sidan. Inte gratis... men sök på google så... hittar du nog något som passar.
axionmanMedlem sedan feb. 2007106 inlägg tja lyckades få in spelaren på rätt plats. allt var nice till jag förminskade hela sidan. då kryper spelaren ner under allting.. Sen när man förstorar skiten igen så kryper den upp på rätt plats igen. vad beror de på typ