Hmm - Alltså...
Det här är inget mystiskt, och det går att lösa :)
Det är inga fel på dina includer ;)
Det du råkat ut för är att du helt enkelt har ställt in utseendet för menylänkarna i filen include_huvudmeny.htm mha en <style> som ligger i <head> där - och att du bara lagt de stilarna i <head> i just den filen...
Samtidigt plockar
<!--webbot bot="Include" U-Include="include_huvudmeny.htm" TAG="BODY" -->
"bara" med den del av sidan du inkluderar som ligger mellan <body> och </body> (eftersom du angett
TAG="BODY"
som attribut) kolla - allt som står mellan
<!--webbot bot="Include" U-Include="include_huvudmeny.htm" TAG="BODY" -->
och
<!--webbot bot="Include" i-checksum="25910" endspan -->
på sidan som levereras av webbservern är det som ligger i <body> på include_huvudmeny.htm ;) (EW lägger med kommentarerna i den genererade koden för felsökning när den genererar den färdiga sidan åt dig ;) )
"webbot:en" include körs automagiskt av EW när du sparar sidan eller genererar om webbplatsen...
fenomenet "mystiska svarta länkar" kommer sig av att du har stilen
.style1 {
color: #000000;
}
med i <head> på den "inkluderande sidan" (exempelvis på http://www.gasenemejeri.se//produkter-start.htm ) - och den påverkar då naturligtvis dina menylänkar som har class="style1" (eftersom stilarna från meny-includen inte kommer med vid includen (vilket de alltså inte heller ska iofs - men du behöver en annan lösning)... ;) )
Lösning:
Jag håller med Mr T!
Lägg till de stilar du vill ha för menyn i en extern CSS-fil och koppla dem (stilarna alltså) till de klasser du använder i menyn .
Exempelvis tappar du "text-decoration:none" i menyerna eftersom du inte har någon CSS-regel (globalt eller på "inkluderande sidorna") som säger ".sidebarnav a:link { text-decoration: none; }" - Det där med att lägga en <span style="text-decoration:none"> runt en <a> funkar liksom inte pga att grundinställningen för a smäller högre enligt alla CSS-regler) ;)
Det "enda" du behöver göra är alltså att se till att CSS:en för menyn läggs med "globalt" (dvs på alla sidor dör menyn förekommer) - antingen via en include till (i head) eller (förmodligen betydligt smidigare :) ) via en global CSS-fil
PS
Jag vet att jag ibland kan vara lite kortfattad - Om du behöver mer stöd eller om jag lyckas formulera bort vad jag menar är det bara att fråga igen. :)