webForumDet fria alternativet

Texten flyttar sig

6 svar · 553 visningar · startad av Andreas_J

Andreas_JMedlem sedan aug. 20078 inlägg

Ursäkta den dåliga rubriken, men kom inte på hur jag skulle formulera mig.

Det är så här att jag håller på med en design (html+css) men har stött på ett litet problem. Jag är nybörjare, så det kanske är lätt att fixa..

Sidan har två kolummer och problemet är att texten i de två kolumnerna inte kan ligga brevid varandra. Alltså, om jag skriver text längst upp i kolum 1 så flyttas texten i kolum 2 ner.

Bilder:
http://img489.imageshack.us/img489/8951/33890058xx9.jpg (texten kan inte ligga brevid varandra)
http://img489.imageshack.us/img489/6200/23629526wj5.jpg (texten i den svarta kolumnen kan inte ligga brevid loggan)

När jag kollar på sidan i firefox så funkar allting dock. Texten ligger brevid varandra och texten ("senaste") ligger uppe brevid loggan.

Någon som har nån idé om vad jag gör fel? :)

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm...

Det är i princip omöjligt att säga utan att titta på din kod eftersom du inte talar om vilken CSS-metod du använder för att lägga ut kolumnerna, vilken <!DOCTYPE du kör med, huruvida bredderna är dynamiska eller fasta och så vidare (det finns många faktorer som kan spela in).

Vill du inte länka till sidan direkt, kan du lägga upp koden (både (X)HTML och CSS!) i "mina filer" här på webForum.

- Och du, välkommen till wF :birp

hehe, okej. :D

Jag la upp indexfilen och css-filen här : http://member.webforum.nu/12755/

Tack så mycket för välkomnandet och hjälpen! :)

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Svårt att se vad du skull kunna ändra på när du "bara" användet class, men med dina paddingar, som IE räknar ut annorlunda än FF så är innehållet för brett.
Du kan t.ex testa att minska bredden i .header till width: 630px, så tror jag att texten kommer komma upp även i IE.