jag kör med frontpage och även med dreamweaver
när jag ahr gjort index precis som jag vill ha den o tar på prewiew (stavas?) så hoppar texten ned el upp en bit så det ligger inte alls dä rjag vill ha den vilket gör det hela grymt irriterande.
varför blir det så o hur ska jag göra för o få den ligga där jag vill?
På samma sätt som det är bra att ta med bilen till verkstan när man vill ha den lagad, så är det fiffigt att visa upp sidan man vill ha hjälp med. ;)
Helst och bäst: Ladda upp sidan, komplett med bilder och stilar och allt, till en server och ge oss länken. Då går det snabbast att hitta eventuella fel och fler hjälper normalt till att leta. Du får oftast bättre och mer korrekta svar.
Näst helst och inte så bra: Gör ett nytt inlägg här, kopiera ALL kod från ditt html-dokument och klistra in mellan ett par kodtaggar (klicka först på knappen # - klistra sedan in, och klicka på samma knapp igen). Klistra in eventuell CSS på samma sätt. Beskriv problemet så noggrant som möjligt.
Detta kräver ofta ganska mycket pyssel för den/de som orkar ta sig tid att svara. Så det ger tyvärr inte lika bra respons.
ja det är jku smart så fort jag fixat iordning så ska jag slänga upp här en länk till sidan så får ni hjälpa mig med det så blir det ju enklare för er och mig med
Här finner ni det mesta om våran familj som vi har valt att
dela med oss om.
Vill ni ha tag i oss ang något så gå in i menyn "Annat"
där finner ni en gästbok ni kan skriva i och jag svarar er där,
ni kan även skriva privata inlägg som ingen annan ser där
ELLER så väljer ni "kontakta oss" under samma meny,
skriver ni där så motar jag erat meddelande via mail,
och när jag svarar er får ni svaret via den mailadress ni
uppgett "
Här finner ni det mesta om våran familj som vi har valt att
dela med oss om.
Vill ni ha tag i oss ang något så gå in i menyn "Annat"
där finner ni en gästbok ni kan skriva i och jag svarar er där,
ni kan även skriva privata inlägg som ingen annan ser där
ELLER så väljer ni "kontakta oss" under samma meny,
skriver ni där så motar jag erat meddelande via mail,
och när jag svarar er får ni svaret via den mailadress ni
uppgett "
vill jag ha i mitten rutan
Nej, du har inte lagt in nån länk. Ja antar att det är denna sidan du menar: http://mattssonfamily.se/
?
I så fall:
Du använder "frames" i ett "frameset". Gör inte det. Här kan du läsa varför: http://apptools.com/rants/framesevil.php. Gör EN sida till en "template" där du har allt (meny osv) och använd sedan den för att göra nya sidor. Det är enklast om man inte är så van.
Äsch förresten.....strunta i mitt förra inlägg. Behåll sajten som den är du, Så jäkla pretentiöst och perfekt behöver det ju inte alltid vara. Jag ser nu att du har en sajt som "funkar", med gästbok och bilder och grejer. Det skulle bli ett jäkla jobb....
Gör så här:
Öpnna filen "mitten.htm" i ditt webbmakarprogram så att du ser själva koden. Leta reda på <p align="left" class="style3"> som finns på två ställen. Ta bort " align="left"" så att det bara blir <p class="style3">. Spara. Klart.
Äsch förresten.....strunta i mitt förra inlägg. Behåll sajten som den är du, Så jäkla pretentiöst och perfekt behöver det ju inte alltid vara. Jag ser nu att du har en sajt som "funkar", med gästbok och bilder och grejer. Det skulle bli ett jäkla jobb....
jo jag ahr en sajt som funkar normalt sett hehe men jag vill ha förnyelse o lära mig nya saker
vill bara ha hjälp med att texten ska hamna där jag vill ha den hehe :P
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e