webForumDet fria alternativet

Kan någon?

5 svar · 178 visningar · startad av Peevo

PeevoMedlem sedan nov. 200119 inlägg

Jag hade tänkt skaffa en sökmotor till min sida. Jag hittade en bra, som gade sitt index i head. Jag har försökt läsa allt om sökmotorer. Jag förstår ingenting. Om någon skulle kunna visa hur det skulle se ut. Jag vet hur form skall se ut. Men sen är det resten som jag inte förstår. Indexet och sida som allt skall ploppa upp på när man söker.

------------------
Peevo

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Du behöver något form av script för att ha en sökmotor på din sida, har du tillgång till ms index server kan du gå den vägen, annars om du får ha cgi script på din server kan du lösa det den vägen. Får du köra asp kan du lösa det så. Annars kanske det finns någon gratis tjänst eller dylikt, fråga efter det i webbtjänsts forumet

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg

Hur har du tänkt? Ett enkelt formulär som man kan söka i och resultatet presenteras på en annan sajt, eller ska allt presenteras på din sajt?

Gå in på Http://www.google.com så kommer du hitta mer information. Open Source-sökmotor :-)

------------------
DinDator.nu: En sida som riktar sig till dig som vill lära sig mer om datorer och internet.

Jag hade tänkt mig att den skulle vara på min sida...

------------------
Peevo

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Då får du göra som jag skrev...om du ska kunna söka enbart på din site vill säga

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

Jag tackar och bockar för hjälpen...

------------------
Peevo

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)