CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Tja!
Känner mig lite stressad för jag ska bort imorgon och två veckor framåt. Och vill helst bli klar med en sak i layouten. Jag vill att boxarna i CSS ska kunna vara var som helst utan att dom hindrar varann. Koderna hittar ni nedan.
#box1 {background: #FFCC33; padding: 40px 20px 20px 10px; width: 200px; margin: 200px 700px 50px 20px; text-align: center;}
#box2 {background: #33ff66; padding: 35px 20px 20px 10px; width: 250px; margin: 20px 40px 40px 70px; text-align: center;}
Hur kan jag placera box2 högre upp än box1? Hittar det inte på WDS. Vill att box1 ska vara lite högre upp. För box1 får box2 att vara under den med minsta marginal. Hur gör jag det. Annars kommer jag tänka på det hela semestern:( Ska sen hitta svaren själv. Promise:P
//Crozz
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Vill du kunna positionera dina boxar exakt så kan du använda följande:
#box1 {
position: absolute;
top: 1px;
left: 2px;
}
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Japp det funkar. Tack Ledel!
Undra bara en sak. Har oxå en rektangel på höger och vänster sidan. Hur kan jag få texten som är i mitten att bli mindre. Allt blir avlångt och skulle hellre vilja ha texten mer ihopsatt. Kolla här nere för exempel.
tex1
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
och
tex2
aaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaa
Vill då ha tex2:P
CrozzMedlem sedan maj 2007261 inlägg Jag använder just nu:
<table width="200" border="0">
<tr>
<td></td>
<td rowspan="2"></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
</tr>
</table>
för att kunna få fram en bild, text om spelet och själva namnet som oxå är en länk till spelet. Men nu har jag bara det en och en neråt. Jag vill att allt ska vara två och två.
Nu är allt:
Spel
Bild
Spel
Bild
så vidare
Vill ha
Spel Spel
Bild Bild
Spel Spel
Bild Bild
Skulle oxå vilja proppa in en text innan bilden så den är på höger sida av texten.
Typ så här
Spel Spel
Text Bild Text Bild