Tja!
Hur fixar man spel till hemsidan? Är det som att lägga ditt en bild eller? Har några olika hemsidor med olika ämnen som jag ska jämföra och se vilken som är bäst. Jag använder gamemaker 7.0 Det är en bra gratis speltillverkare såvitt jag vet :e
Spel på hemsida
11 svar · 2 102 visningar · startad av Crozz
hmm, om det inte är typ ett flashspel eller liknande så måste du nog lägga ut spelet som en vanlig nedladdningslänk eller liknande, då man så vitt jag vet inte kan implantera ett spel som inte är flash eller java o.s.v. på en hemsida
Jag skulle nog vilja att en ny ruta öppnas med spelet inget annat. Bara rutan och spelet. Som typ hamsterpaj.net
Crozz skrev:
Jag skulle nog vilja att en ny ruta öppnas med spelet inget annat. Bara rutan och spelet. Som typ hamsterpaj.net
Om vi säger så här, Spelen du skapar i Game maker 7 kommer du inte kunna lägga ut på din sida, Så att besökaren kan spela spelet direkt på sidan, Utan du måste lägga ut spelet som en fil, där besökaren laddar hem spelet till sin hårddisk...
Spelen som finns på hamsterpaj.net e antingen JAVAspel eller FlachSpel och då går det att lägga ut dom direkt på sidan...
Men Game Maker 7 använder inte den tekniken, Så det går helt enkelt inte...
Ok. Finns det nåt gratis program som gör spel som man kan lägga på hemsidan? Som tex GameMaker
gratis.... nej kan nog säga det direkt.
Ok. Har istället fått gratis spel av en hemsida. Hur gör man så att det bara blir spelet? Inget annat som på denna sida. Det ska ej gå att gå in på en annan hemsida när man klickat på spelet. Det ska öppnas i en ny ruta. Vet ni vad jag menar?
Hamsterpaj.net spel. Tog från den hemsidan han tog som gjort hamsterpaj:P
Crozz skrev:
Hamsterpaj.net spel. Tog från den hemsidan han tog som gjort hamsterpaj:P
Och du har tillstånd att ta där ifrån?
https://www.freegamesonline.com. Free games for your website:P
det går ju bra att ta dem därifrån men du kommer itne att kunna göra så att de inte blir "klickbara" pga av
1. En länk tillbaka till hemsidan är krav för att du ska kunna ha spelet på din sida
2. Du inte kan ändra i flashspel om du inte har originalfilen (såvitt jag vet).
Du implanterar spelet på sidan med <embed>. Titta på min källkod här:
http://www.gurkean.com/other/games.shtml