På en webbsida har jag en iframe vars innehåll hämtas från en annan sajt (som jag inte har tillgång till alls). Kan jag på något sätt modifiera stilen på innehållet i iframen?
CSS till IFrame
7 svar · 460 visningar · startad av BrutalDeluxe
inte den externa sidan kan du nog inte style om såvidare du inte har tillgång till den... iframen i sig självt kan du styla om... t ex <ifram class="frame".....
sen i din css kod kan du skriva iframe.frame { border-style:solid; border-width:1px; border-color:#123456;}
Svaret på din ursprungsfråga är: nej.
Tack för era svar. Det hjälpte lite. Hade tänkt försöka fixa till det med javascript men det går inte iom att sidorna är på olika domäner. Surt. Men en fråga. Om jag har ett id på sidan i iframe:t som heter navigation, borde jag inte kunna skriva .iframe#navigation { ... } då? Det fungerar inte :(
Nej, du kan inte ändra klasserna i iframen heller. Du måste ha tillgång till sidan som hämtas in - om du inte har det kan du inte ändra den på något vis alls.
Det finns ju andra sätt att lösa det på...
Om man har tillgång till någon serverteknik är det ju bara att hämta in sidans innehåll till en sträng och sedan göra vad man vill med strängen.
Det skulle funka att hämta sidan med hjälp av att något server side-språk och sen ändra css:n.
@nders skrev:
Det finns ju andra sätt att lösa det på...
Om man har tillgång till någon serverteknik är det ju bara att hämta in sidans innehåll till en sträng och sedan göra vad man vill med strängen.
Problemet är att det som ligger i iframen är ett inloggningsformulär och innehållet postas till en ASP.NET-sida men det är en annan historia :)
Tack för hjälpen iaf. Nu behöver jag inte sitta på jobbet i flera timmar för att konstatera att det inte går :)