dohikeMedlem sedan dec. 20017 inlägg
Hej!
Frågan jag har gäller positionering av lager. Som nybörjaranvändare av lager har jag förstått att positioneringen utgår från övre vänstra hörnet av monitorn: placeras ett lager ex. 100 pixlar ned och 100 till höger om hörnet så hamnar det exakt på den positionen oavsett monitorupplösning.
Min fråga är nu: går det att positionera ett lager i relation till ett annat objekt på sidan? Låt oss säga att jag har en grafikblaffa som jag placerat i en en-cellig tabell med både en bredd och höjd på 100 procent. Blaffan hamnar alltid exakt i mitten av skärmen oavsett upplösning. Nu vill jag infoga ett lager som alltid skall hamna ex. 100 pixlar till höger och 100 pixlar nedanför blaffan. Är det över huvudtaget möjligt, eller kan lager endast positioneras absolut med utgångspunkt från övre vänstra hörnet?
Tacksam för svar.
Anders
P.s. Inte för att jag vet om det spelar någon roll, men jag jobbar i Dreamweaver 4.
hopparnMedlem sedan nov. 20011 043 inlägg
Skapa två lager i DW, ta sedan "tag" i det ena lagernamnet på lagerpaletten, håll nere ctrl och släpp det på det andra lagret, voila, du har nu ett lager beroende av ett lager =)
------------------
Rammstein rules - Mein Herz brennt
Tack för tipset! Det kan säkert komma till användning.
Dock svarar det inte riktigt på min fråga. Jag vill nämligen "koppla" mitt lager till ett annat objekt som INTE är ett lager, utan infogat som en centrerad bild i en vanlig tabell. Hoppas du förstår vad jag menar.
P.s. För övrigt håller jag med: Rammstein rules!!! :-)
hopparnMedlem sedan nov. 20011 043 inlägg
.. sorry, så går det när man inte läser ordentligt :)
har ingen bra lösning för ditt "riktiga problem" dock
------------------
Rammstein rules - Mein Herz brennt
No problem. Det visade sig sedermera att det går att göra precis det jag var ute efter. Och fan tro't det verkar fungera! :-)