webForumDet fria alternativet

Få rätt på listning

HTML & CSS

7 svar · 453 visningar · startad av Tulork

Medlem sedan aug. 2004903 inlägg
Frågan#1

Har ett litet problem som är mäkta irriterande och undrar hur man löser detta på bästa sätt.

Om ni går in på denna sidan

och trycker på php eller asp eller nått annat språk så flyttar sig fillistan beroende på hur många filer där finns..margin kan endas sätta på bottom och men det funkar inte eftersom beroende på hur lång listan är så fuckar det sig också...

kategorier, mest nerladdad och dem boxarna flyttar sig också lite, men dtrunta i dem, det har jag en lösning på.

Alltså..hur får jag den övre <td> där det står Filnamn, datum, betyg att alltid vara i samma höjd som kategorierna....???

och ja, där finns fel i koden som validatorn klagar på ;) men ni får ha det i åtanke att sidan är under utveckling

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

valign="top" ??

verkar inte som det funkar

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

inte?? vi pratar om td nu va? du vill ha all text högst upp på sidan (i tabellen) ?? vertical-align:top med css då?

ska undersöka närmare inom kort, men den ville inte flytta sig märkbart....fotboll först :)

Funkar inte... alltså de filerna som listas ligger i en table som är fördelad i massa td's Den tablen är placerad i en annan table som är en bestämd höjd. Filtablen placerar sig i mitten av den omringande tablen default...kör jag margin-bottom: hkan jag putta upp filtablen , men det funkar inte eftersom den margin blir beroende på hur lång filtablen är..

ritade en liten bild på hur det ser ut med tables osv..

layout.JPG

mwuhaha löste det... det va bara jag som satt valign="top" fel..som vanligt ett human error

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)