Jag har skrivit en sak och vill att den ska flyttas längre ner åt vänster sidan. Hur gör jag det? Jag kan ju inte skriva <p> elr <br> hela tiden men jag hade för mig att man kunde ha nåt som gör att den går längst ner åt vänster. Jag vet inte hur den var. Nån som vet?
Längre ner?
4 svar · 401 visningar · startad av Crozz
Crozz,
Ta nu inte illa upp. Men jag tycker att du skulle försöka lära dig de absolut grundläggande grejerna om hur man tillverkar webbsidor och webbplatser. Det kanske är lite jobbigt först, men du kommer att få hysteriskt kul när du märker att att du KAN, och du slipper vänta och vänta och vänta på svar här, och slipper hela tiden förklara i detalj vad du vill ha gjort (är svårt ibland).
Köp en bok, eller låna på bibblan. Kolla in http://webbdesignskolan.com/ och eventuellt andra sajter (finns många på engelska). Om du använder t.ex. Dreamweaver så kolla hjälpfilerna, som är extremt bra.
En annan sak (som tyvärr många här inte gör): När man frågar om sånt här, så är det otroligt smidigt för folk som kan hjälpa till om man laddar upp hela sidan, komplett med bilder och skripter osv, och ger en länk i inlägget/frågan. Det går tio gånger fortare att kolla och analysera en sida då, och man kommer garanterat att få många fler, och bättre, svar. Eftersom en "bild" säger mer än tusen ord, så brukar det också vara enklare för den som ställer frågan.
Så om du vill ha hjälp, ladda upp sidan och ge en länk. Eller åtminstone visa hela sidans kod (men länk är absolut bäst!).
Igen: Hoppas du inte tar illa upp.
Ok. Detta är en hemsida som jag gör för att lära mig mer och du har helt rätt. Jag ska nog plugga lite till på HTML innan jag fortsätter med hemsidan. Tack!
Crozz skrev:
Ok. Detta är en hemsida som jag gör för att lära mig mer och du har helt rätt. Jag ska nog plugga lite till på HTML innan jag fortsätter med hemsidan. Tack!
Det är bra! Läs och försök få lite teoretisk kunskap att stå på. Då är det lättare att fatta olika grejer senare eftersom man förstår skälen. Försök ha tålamod, och följ exemplen du hittar steg för steg utan att fuska, och gå inte vidare från ett steg till nästa innan du faktiskt hajat.
Har du problem att förstå en del grejer du läser, så skriv och fråga här. Folk kommer att kasta sig över problemet och hjälpa dig.
Lycka till!
vill bara skjuta in här att du måste vara helt försäkrad om att du inte överhuvudtaget kan lösa problemet själv om du ska skicka in en fråga här på WF. ca 70% av dina inlägg är bara "latfrågor" som du lätt skulle löst själv om du läst om grunderna i webdesign, vilket det verkar som om du fortfarande inte har gjort.
Du kan inte skicka in en fråga 24/7 så fort du kommer över något litet problem. Hela poängen med att lära sig saker och ting är ju att ha ett problem och på egen hand lösa det.
Generellt måste jag nog säga att din status här på wF inte är särskilt hög i och med det jag skrivit ovan, och snart kanske folk helt slutar bry sig, jag börjar bli en av dem.
jobba hårt med att lära dig grunderna och visa att du kan klara saker och ting själv utan att springa till"mamma" hela tiden(som i det här fallet är wF).
Såsom Danne V skrev, ta inte illa upp.
Man kommer ingen vart om man inte arbetar.