MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Hejsan!
Sitter och knåpar på en hemsida till vårt skolprojekt men har fastnat lite på hur jag ska lägga upp css:en.
Designen är redan klar i photoshop-stadiet, nu vill jag bara ha hjälp att förverkliga den med kod.
Den ska se ut som länken nedanför. Jag har testat diverse lösning, den här bl.a. http://d-graff.de/fricca/center.html men har inte riktigt lyckats lösa det med tre kolumner med ett 5 pixlar brett mellanrum i.
Någon som har en dunderlänk de kan dela med sig av eller hjälpa med att lösa problemet med lite kodexempel?
Tack på förhand!
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Vet inte hur avancerat fortsättningen av det du ska göra är men detta är kanske en början...
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>centrera</title>
<style type="text/css">
* { margin: 0; padding: 0; }
body { background-color: #fff; color: #630; font: 100.01%/1.4 sans-serif; text-align: center; /* horizontal centering for IE Win quirks */ }
html, body { height: 100%; }
#distance { background-color: #fc6; float: left; height: 50%; margin-bottom: -13.75em; /* half of container's height */ width: 1px; }
#kol1{ background-color: #000; color: #fff; float: left; height: 27.5em; width: 10em; }
#kol2{ background-color: #0ff; float: left; height: 27.5em; margin-left: 5px; margin-right: 5px; width: 15em; }
#kol3{ background-color: #000; color: #fff; float: left; height: 27.5em; width: 16em; }
#main{ clear: left; height: 27.5em; margin: 0% auto; position: relative; width: 45em; }
</style>
</head>
<body>
<div id="distance"></div>
<div id="main">
<div id="kol1"></div>
<div id="kol2"></div>
<div id="kol3"></div>
</div></div>
</body>
</html>
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg
tanten skrev:
Vet inte hur avancerat fortsättningen av det du ska göra är men detta är kanske en början...
(y) (y) (y)
Tokbra!
Tack så hemskt mycket!
Hör av mig om jag har fler frågor om layouten!