Allt fungerar bra förutom att positionen av innehållet skiljer sig mellan IE och mozilla i y-led en aning och att all text blir en aning tunnare i mozilla,
vad kan detta bero på?
så här ser koden ut:
-------------------------------------------------------------------------
body {margin: 0; padding: 0;}
Är det doctype som är problemet eller kan det finnas någon annat som kan orsaka att IE/mozilla tolkar positioneringen av sidan och bredden på texten olika. Vet själv inte vart jag ska börja gräva, nån som har ett tips? :l
html dokumentet säger ifs inget har ju allt som har med text storleken och positioneringen i mitt css dokument, har enbart använt mig av div,table,hr,hd,img.
Har alltså inte använt mig av någon H1, H2 osv. kan det påverka?
om du skickar filerna till min hotmail, victorio88@hotmail.com, så kan jag lägga upp dem på min server så länge. Har en känsla av att jag kanske inte löser problemet själv.
din andra del i frågan förresten kan jag genast svara på - IE7 använder anti-aliasin och därför ser texten tjockare ut. Jag gillar faktiskt inte funktionen eftersom den bara är användbar vid större texter som rubriker. Också en av anledninagrna till att jag inte gillar IE
gör en sida åt ett företag som inte vill att jag lägger upp något förän sidan är klar, men tack ändå!
Har funderat på om det är den tjocka stilen på texten som tar upp mer plats och på så sätt gör att innehållet hamnar en aning längre ner i mozilla. (det handlar om högst 2 pixlar, men man vill ju att det ska vara perfekt)