skapa istället en separat style-mall innanför <head></head> (eller i extern mall) där du anger class attribut för länken. Du kopplar sedan på attributen via<span class=""></span> på länken (eller p-class om du vill att alal länkar i hela texten ska vara samma)
:e
Vad som frågas efter är s.k. "inline styles", dvs något man gör av olika skäl när det inte fungerar med stilmallar i <head> eller an extern stilmall, t.ex. om du inkluderar kodsnuttar via SSI, php eller från en databs. Då lägger man stilen direkt i taggen, t.ex.:
PPS: Jag har själv försökt lösa detta för egen del eftersom jag vill ha länkar att skifta färg på hover i nyhetsbrev som läses i Gmail och annan webmail. Just nu testade jag en javascriptfuktion som faktiskt funkade i webbläsare (men inte i Gmail). Det kanske kan vara nåt att testa och kanske utveckla vidare?
:e
Vad som frågas efter är s.k. "inline styles", dvs något man gör av olika skäl när det inte fungerar med stilmallar i <head> eller an extern stilmall, t.ex. om du inkluderar kodsnuttar via SSI, php eller från en databs.
Hmm...
Då får du väl hoppas på att denna förändring röstas igenom i (X)HTML5 då (dvs förslaget att man skall kunna peta in en eller flera <style>-element överst i t.ex. vilken <div> som helst)
Högst personligen tycker jag väl att det känns "sådär" att se möjligheten till att använda "inline styles" utökas på det sättet (iallafall delvis, eftersom style-attributet samtidigt verkar ha tagits bort helt från (X)HTML5 som den ser ut just idag ;) ) - kanske främst eftersom jag är en anhängare av separering av struktur och utseende - men det är en annan historia och WAY off topic det ;) (och införs det kommer jag förmodligen att använda det - principer eller inte :e )
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9