Finns det några nackdelar med att använda SSI på sin webbplats mer än att webbhotellet måste ha stöd för det? Är det bättre att skippa SSI och använda php istället eller hur funkar det?
Om du med ssi menar cgi.. php är ju också server side scripting, men php är nyare och mer och mer vanligt nu. Inga nackdelar som jag ser, men du måste installera en egen lokal server om du vill testa allt lokalt.
Har tänkt använda Php för få data ifrån databas upp till webbplats och formulär i webbplats för lagra i databas och tänkte om det är dumt använda SSI. Men finns det inga nackdelar med SSI så kör jag på det.:-)
Ska du i vilket fall använda PHP på sidorna, då är det i högsta grad lämpligt att använda det även för eventuella inkluderingar och liknande.
Jag har för mig att SSI och PHP inte går att köras samtidigt på samma sida, med normal serverkonfiguration.
Jag håller med Matte. I PHP har du som sagt mer funktionalitet än den vanliga ssi-includen, till exempel require_once() och såklart include() och require().
Kort sammanfattning: Behöver du bara inkludera sidfragment, använd SSI. PHP kan göra mer, men behöver du det inte är det bara en onödig prestandaförlust och säkerhetslucka att installera det.
Ok, frågar igen ifall :-)...
Om man använder php på många av sidorna för att göra koppling mot formulär osv..är det då galet att använda SSI för att inkludera sidorna? :-)