SSjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Går detta att lösa på något sätt med CSS?
(inte bara bakgrundsbild)
TtantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Har du kollat igenom Stu:s alla menyer? Nu länkar jag till en riktigt överdriven bildmeny... men klicka igenom alla hans menyer, så kanske du hittar något... Han berättar också vilka webläsare som kan ge problem.
http://www.cssplay.co.uk/menus/flyout_wall.html
SSjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Ingen meny jag är ute efter, vanlig dropdown lista med bilder istället för text fast kanske inte går ; )
TtantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Den första ger exempel på hur man kan lägga in bilder i stallet för text, både som vanligt och sedan som hover i dropdown. Sedan att han gjort den så avancerad är en annan sak... det är ju bara att ta ut det man vill ha och göra en enkel av det. Det är ju en del problem med IE som man får jobba sig förbi.
De flesta använder text i stället för att vara mer användarvänliga, för att användaren ska kunna forstora texten, höra på den osv. så det är kanske inte så ofta man ser beskrivningar av det... Men går gör det...:-)
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
Sjodahl skrev:
Ingen meny jag är ute efter, vanlig dropdown lista med bilder istället för text fast kanske inte går ; )
Det framgår inte riktigt vad för nåt du menar med "dropdown" men för en <select> är svaret nej, det går icke.
SSjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Okej kanske är lite otydlig, var en <select> jag menade.