webForumDet fria alternativet

Tvinga kod

3 svar · 326 visningar · startad av Gimbo

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

Tja,

Går det att tvinga html kod att laddas i en viss ordning, grejjen e att jag jobbar med en sida som har cms restriktioner, där jag enbart får publicera html innehåll på bodyns mittersta del, där bodyn är indelad i 3 kolumner, nu vill jag ha en stor bild över dessa tre kolumner, och undrar om det går att tvinga den här bildens html kod att hamna under bodyn eller om det finns en annan lösning? skulle inte fungera med flytande div taggar då dessa inte trycker ner tabellen med de tre kolumnerna.

skulle va riktigt tacksam för hjälp

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Har tittat på din fråga några gånger nu, men jag förstår inte vad du vill. Lägga en bild under tre kolumner som ska tryckas ner, ner vart då? Bort från bilden?
Du får nog visa med lite kod och berätta utförligare vad det är du vill ska hända... :-)

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

ok har en tabell med tre kolumner... där jag endast får ändra innehållet i den mittersta kolumnen med valfri html och javascript kod... så det jag vill är att ha en bild över denna tabell som sträcker sig från vänster till höger... så säg att tabellen är 700px bred, vänsterkolumn: 200px mittersta (den jag får ändra i): 300px, högra 200px nu vill jag ha en bild på 700px över den här tabellen på 700px... get me?

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

Du kan lösa det med JavaScript. Titta närmare på document.CreateElement(...);

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)