webForumDet fria alternativet

pagebreak

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

4 svar · 398 visningar · startad av urban_hahne

Medlem sedan maj 2003153 inlägg
Frågan#1

Hjalp. jag sitter vid en dator i vastindien och kan inte skriva svenska tecken hoppas det gar att foersta.
Jag har ett jatteproblem som jag hoppas att nagan kan hjalpa mig med. jag har gjort en sida i asp som hamtar data fran en databas. det kan bli flera sidor sa jag maste fa skrivaren att gora pagabreak. jag har provat enligt CSS modellen men bara forsta sidan skrivs ut i basta fall kommer det en blanksida efter.
det star i CSS att det man skriver ut inte far vara positionerat absolut men det ar ju precis vad raderna ar i mitt document. Maste jag byta ut det mot nagan annan positioneringsmetod sa maste jag gora om alltihop och det kommer att ta en vecka och den tiden har jag inte. kolla sidan och page source sa forstor ni vad jag menar.

http://www.10kronor.se/interline/printOutManifest.asp?voyNr=7171&pNr=1&manifestRadId=29

Hjalp, vad kan jag gora?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Kan du inte bara göra det i en tabell?

menar du att jag ska lagga in all positionering/utskrift i en tabell eller menar du att jag ska gora om all utskrift och inte anvanda div alls? kolla hur source pga ser ut

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Inte användar divar alls. Varför krångla till det? :) Men någon med bättre lösningar dyker säkert upp snart.

Föresten så har du en avslutande span-tag i ditt title-attribut. Ajabaja. ;)

Ja det dar med span ar lite underligt det vekar som om dream weaver slanger in dom dar automatiskt. jag anvander dom inte.
Du kan tanka dig det skulle bli besvarligt att bygga en san sida med tabeller det ar sa mycket olika texter i falten jag hoppas nagan kan hjalpa mig ut ur detta pa ett effektivt satt.

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)