colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Jag är inte riktigt helt säker på att detta är rätt forum, men med tanke på att mötet kommer handla om html5 och xhtml känns det ändå som en bra placering.
Satt och surfade runt lite och kom in på följande länk:
http://www.robertnyman.com/2007/04/26/geek-meet-may-2007-html-5-and-xhtml/
Mötet hålls i Valtech-byggnaden på Tegnérgatan 23, börjar vid 1800 den 23:e maj. Det kommer att vara två föreläsare/presentatörer där, varav både befinner sig på wF ganska ofta; zcorpan och jarvklo.
Anmälan sker där på siten som jag har uppfattat det ivf. :) Jag ska ditt, hoppas fler också kommer.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Stockholm... *suck* Jag hade jättegärna kommit. :(
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Hehe, silfver...du väntade väl dig inte att det skulle vara i Jönköping? Där finns ju bara frikyrkliga, kristdemokrater och frikyrkliga kristdemokrater. Och :stefan: förståss också. (Som faktiskt har pluggat samtidigt som min flickvän på Jönköpings högskola, lite olika årskurser bara.)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
colione skrev:
Hehe, silfver...du väntade väl dig inte att det skulle vara i Jönköping? Där finns ju bara frikyrkliga, kristdemokrater och frikyrkliga kristdemokrater. Och :stefan: förståss också. (Som faktiskt har pluggat samtidigt som min flickvän på Jönköpings högskola, lite olika årskurser bara.)
Haha, nja, nu är du lite elak tycker jag. I Stockholm finns ju bara brats och nollåttor... och brats och nollåttor... ;) Skämtåsidor.
Elmia är väl bra? Science Park? Vi har massor med bra föreläsningssalar. Kom hit nästa gång, jag bjuder på kaka!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Verkar helt klart intressant. Jag ska försöka ta mig dit. zcorpan och jarvklo är två av mina idoler.
- - - - -
Nu såg jag iofs att caya skulle dit, så då vet jag inte om jag vågar.
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Jag har faktiskt hyfsat regelbundet satt min fot i Jönköping det senaste året. Nästa gång så får jag väl förvarna.. :)
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg
silfver skrev:
Elmia är väl bra? Science Park? Vi har massor med bra föreläsningssalar. Kom hit nästa gång, jag bjuder på kaka!
Hehe §e det är väl bara att sätta igång att organisera då, kan de fixa det i Rumänien skall det väl gå i Jönköping också §e
robertnyman.com skrev:
You love the idea, but it’s too far to get to Stockholm? Are you interested in organizing a Geek Meet in your own country, and you want it to be a franchise part of this? The general guidelines are:
\* It should be free to attend
\* It should be independent, i.e. no company will own the event or set up the rules
\* Sponsorship from companies is allowed, but shouldn’t interfere with the above guideline
\* Everyone should be treated equal, and technical talks should be in a constructive manner
http://www.robertnyman.com/geekmeet ;)
Skämt åsido. :birp
Anmäl er genom att kommentera i tråden http://www.robertnyman.com/2007/04/26/geek-meet-may-2007-html-5-and-xhtml/ så att Robert och övriga inblandade i organiserandet kan dimensionera gratis-öl-och-pizza-delen på ett bra sätt.
... och för er som inte har möjlighet att närvara, finns det nog risk att Robert dokumenterar även denna happening minst lika bra som den förra - http://www.robertnyman.com/2007/04/02/geek-meet-march-2007-summary/
Vi ses där ? :birp
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hade ju varit nice med en livesändning. :e
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg
jarvklo skrev:
Hehe §e det är väl bara att sätta igång att organisera då, kan de fixa det i Rumänien skall det väl gå i Jönköping också §e
Jag tänkte säga precis samma sak! :)
jarvklo skrev:
Japp! :bire
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
jarvklo skrev:
Check!
Va hemskt, det är nu man blir (nörd)märkt för livet, eller iaf så länge bilderna ligger uppe. Hemska tanke. Tur att man inte fastnar på bild. ;)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg F*n också, inte hade jag koll på att det var idag...
Hoppas ni klarar er utan mig (jag har visserligen inte anmält mig, så det var väl lika bra att jag inte dök upp, men ändå).
mvh
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Damn, den här tråden missade jag totalt.
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Då var det avklarat.
Man kan nu mer bocka av följande personer man träffat från, wF, hälsade inte på alla men vissa kände man igen ändå...
jarvklo
zcorpan
caya
icaaq
Okkido
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Jaha... då va rdet roliga slut... kul att få träffa personerna backom nicken och ännu roligare att träffa gurusarna. :)
Jag var också där. :)
Missade tyvärr större delen av jarvklos presentation pga andra inplanerade aktiviteter. Men intressant var det iaf.
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Somliga av oss kan tydligen inte prioritera. ;)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Vart ser man de nördiga bilderna dAEk snackade om? :e :moose
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Då får man ju plussa på dAEk och m_soderlund i listan också.. :p