webForumDet fria alternativet

2 problem IE vs Firefox

HTML & CSS

3 svar · 417 visningar · startad av F_I_C

Medlem sedan jan. 200293 inlägg
Frågan#1

Har byggt min första riktiga sida i css och har mest jobbat i IE och upptäckte lite väl sent att det var en tabbe då sidan inte ser ut som jag vill i firefox.

Dock är det en sak som fungerar tvärtom, dvs i Firefox och inte i IE.

Blir inte klock på hur jag ska lösa det, någon som vill slå ett öga på mitt problem? Skicka mig ett PM, vill inte lägga ut adressen här då det är en hyfsad välbesökt sida och vill inte släppa ut den nya designen förren det verkligen är dags.

Medlem sedan okt. 20001 285 inlägg

posta lite kod och beskriv problemet

Medlem sedan mars 2007522 inlägg

håller med Fuel. Du kan inte bara skriva att du har problem med någonting utan att posta kod eller utan att länka till sidan/CSS-mallen. Det finns ingen möjlighet att "gissa" sig till såna här problem. Såsom jag ser det nu skulle det kunna handla om centrering, och lika gärna en box som ligger över en annan... kolla doctypeförst om du inte vill lägga ut koden!

Medlem sedan jan. 200293 inlägg

Givetvis lite snett av mig ber om ursäkt. Har varit på semester(sista minuten) därav det sena svaret.

Börjar med problem 1.
Har en dropdown meny som jag laddat hem på nätet (Mojavelinux)
Den har jag lagt in i på följande vis i min main.php

<div class="main_menu"> 
        <div id="domMenu_main"></div>
        <script language="javascript">
  domMenu_activate('domMenu_main');
        </script>
</div>

.main_menu (som ligger i main_menu.css) ser ut så här

.main_menu {
	height: 20px;
	width: 538px;
	z-index:50;
	position:relative;
	left: 0px;
	top: 185px;
}

Doctype enligt detta:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

När jag scrollar ner lite på sidan i IE så öppnas menyn inte längre under utgångspositonen utan öppnas i mitten eller ovanför. Medans det fungerar bra i firefox där den alltid öppnas nedåt. Hoppas vi kan hitta någon lösning nu.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)