Jag har försökta att snygga till mitt formulär men inte blivit nöjd hittills.
Jag vill att rutorna ska hamna med jämn kant till vänster, sen ska texten till rutorna hamna innan högerställt. Tabeller vill jag inte anv utan det ska lösas på nott annat sätt med CSS.
tack, det fungerade :D, men det blev ett annat litet fel. se bild.
Den understa rutan hamnar under ramen. Varför gör den det? Koden är validerad enligt strict. Det är dock bara i FF som den hamnar utanför, IE 6 fungerar det. Något förslag på hur jag kan lösa detta?
Vad är syftet med maxlength? Jag kan lätt tänka mig epostadresser som är längre än 50 tecken, och på motsvarande sätt kan de övriga fälten vara ganska långa för vissa...
(Kunde inte låta bli att slänga in type=email från WF2 också ;))
Jag fick se ditt inlägg zcorpan och jag ska i dag lämna in ett förslag på sida där en sökfunktion finns med, så jag lånar den här tråden... ;)
Visserligen visade du på en "Working Draft"- sida...
Men jag testade alla tre "radio"-varianterna som jag har, och alla validerar, men däremot så gillar inte WAI det, när det gäller <label> utan for="".
Så min fråga blir, vilken av dem hörs bäst? Är det något jag gjort fel?
Jag kan inte höra själv nu innan jag lämnar det ifrån mig...
Kan label finnas utanför input med for="" angiven t.ex.?
Kommer "for" tas bort i framtida versioner?
Har gjort sidan även i HTML4 Strict...
Eftersom blinda finns på skolan så var det uppläsningen jag undrade över. Hur hittar dem rätt "radio". Har inte kollat det förut... Har de hjälp av label och for... känner mig osäker där.
Är det när input finns inne i <label> eller spelar det ingen roll?
Detta kommer från WAI
[WAI] Priority 2 accessibility issues. A Web content developer should satisfy this checkpoint. Otherwise, one or more groups will find it difficult to access information in the document. Satisfying this checkpoint will remove significant barriers to accessing Web documents.
12.4 Associate labels explicitly with their controls.
\* This label is not explicity associated with a form control (1)
\*
o Line 19: \<label\>
\* This form control is not explicitly associated with a label. (1)
\*
o Line 19: \<input type="radio" id="utbildningar" name="utbildningar" value="0" /\>
JätteTack för svaren :)
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e