HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Här kommer ett problem, som jag tor kan vara något att sätta tänderna i. ;)
Jag har en tabell som grund och sedan har jag lagt fler inuti, bara för att ge mig mer kotroll över text och bild. IE tolkar koden precis om jag vill, men NS tolkar så att den lägger samma bakgrunds bild som jag har i grundtabellen i alla och det ser rätt konstigt ut då. Har ni några förslag om hur jag kan fixa detta eller behöver ni att jag lägger upp sidan, så att ni kan se själva först.
/Hallgren
SuneMedlem sedan nov. 1999367 inlägg länk? :q
Det blir så jobbigt annars... ;)
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Sidan hittar ni Här och om ni inte har IE så ska det se ut så Här
/Hallgren
Hej igen Hallgren,
Om jag nu förstått dig rätt så är en lösning att "klippa sönder" bakgrundsbilden i bitar som är anpassade till olika frames på sidan.
Där kan delarna ligga som bakgrundsbilder och du har då alla möjligheter kvar att göra det du vill med sajten.
Kan de va nåt ;)
/sten
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Hallå på dig Webb. Det var min första tanke att göra, men jag har alltid fått prob. när jag gör så, men nu verkr det som om det är en enda utvägen.
Ska ta och sätta mig ner ikväll. (Vi håller på att flytta, så det är lite rörigt just nu)
/Hallgren
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Hallgren! Det du måste göra är att lägga en genomskinlig bakgrundsbild i alla "under-tabeller" så kommer det även att funka i Netscape!
[Redigerat av Matti den 05 feb 2000]
Du vet var jag finns Hallgren ;)
/sten
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Jag bugar och tackar för era svar, men jag hittade en egen liten lösning och det var:
Jag gjorde frames runt (den traditionella tavelramen), och la sedan bilden som bg i mitten, men då dök det upp ett problem till,. Som ni vet så skilljer det några pixlar i NS om det lägger till ellr tar bort det kommer jag inte ihåg, men det blev då fel, men genom att lägga bilden på en större svart bg, så löstes det endå och nu fungrar allt. Som tur var så klara NS av "border=0" ;)
/Hallgren
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Det hade ändå varit lättare att lägga in en transparent bakgrundsbild i alla "under tabeller" :e
:: matti
:: www.mk.st - på ny server.. fortfarande beta :D
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Nu ska vi inte förstöra min lilla stund av lycka, nu närjag äntligen klarade av att lösa problemet själv ;) men det är ju bra att det finns andra vägar att gå när det gäller HTML. Tänk om det bara fanns ett sätt, en lösning....hur skulle det vara då?
/Hallgren
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Men det finns bara en lösning som är BÄST :)