webForumDet fria alternativet

Mozillaproblem med lager

9 svar · 462 visningar · startad av room

roomMedlem sedan mars 2001270 inlägg

Hej.

Jag har ett problem. Har en transparent flashfilm som ligger i ett lager med högt z-index så att det ligger över delar av sidan. Problemet är att i Mozilla ligger det ivägen för mina länkar i huvudmenyn. Om man väljer tyska eller svenska går det inte att klicka på den sista länken i menyn för att den ligger under.

Ni kan själva se hur problemet yttrar sig på adressen:
http://arno.dedic28.kontrollpanelen.se

Tacksam för ideer och förslag på hur jag kan komma runt detta.

Verkligen ingen som har nån idé om detta?

Tacksam för ideer.

headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg

Kan du posta en screenshot, för mig ser det bra ut i alla språk, FF2 och IE7 i 1280x1024

headbug skrev:

Kan du posta en screenshot, för mig ser det bra ut i alla språk, FF2 och IE7 i 1280x1024

Utseendemässigt är det inga problem, men om du i FF provar att klicka på länken KONTAKT t ex på tyska så går det inte. Flashfilmen ligger ivägen typ.

Mvh,

Ahaaa, nu förstår jag. Jag skulle kanske prova att inte ha menyn i en meny-div utan att floata alla dina meny-boxar åt vänster och låta dom ha ett högre z-index än flashen. Och anta att det inte kommer fler menyval.

Antar att det pajjar hela din meny-lösning :)

Eller så stylar du menyn i två lager, ett undre som håller din bakgrund etc och en transparent där du lägger knapparna och som får ligga över flashen.

Vad tror du?

Känns som att jag är ute på hal is då om man ska se till standarden. Jag tror att jag gör så här: Lägger in menyn och toppen i en och samma flashfilm. Sen skickar jag menyvalen via variabeldata in i flashen. Är inte riktigt säker på hur man gör men ska prova ;)

Tack för tipsen så länge. Är det någon som har andra ideer så tages dessa tacksamt emot.

Din idé om att ha två lager funkar ju också iochförsig. Ska prova det först faktiskt. Ett som ligger flytande över allt. Med absolute position.

Kör så det ryker :h

M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg

3266 ;)

M@gnus skrev:

3266 ;)

??

Funkar ju finfint :) Bra jobbat!

264 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
132 ms — hämta forumlista (db)
129 ms — hämta statistik (db)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)