sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg Tjena.
Jag vill minnas att jag på en sajt (gamla mozillasajten?) för något år sedan såg följande funktionalitet och som endast gjordes med CSS, och nu undrar jag om jag är ute och cyklar eller om jag minns fel.
Det var en vertikal navigationsmeny, som fungerade som vanligt, men när man höll musen över en länk (hover) kom det upp ett tecken före länken.
Som jag minns det kollade jag i källkoden och med en stilmall så hade man angett att ett visst tecken skulle visas före länken.
Går detta att göra med css eller ej?
headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Finns lite olika lösningar som jag kan komma på på rak arm.
1. är att ha en bakgrundsbild vid :hover som ser ut som tecknet. Nackdelen är ju just att det är en bild och inte text så storleken kommer inte förändras när du ändrar fonts-storlek.
2. Är att ha tecknet dolt från början och visa det vid :hover. T.ex att ha tecknet till samma färg som bakgrundsfärgen och ändra färg på tecknet vid :hover.
3. http://www.w3.org/TR/2001/CR-css3-selectors-20011113/#gen-content
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg Du tänker nog på
a:hover:before {
content: "tecken";
}
sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg Det var nog before jag tänkte på. Surt att det inte funkar i IE bara =/