Hej allihop,
Jag behöver hjälp med att göra en knapp som ger besökaren möjlighet att stänga av bakgrundsmusiken (som startar när denne kommer in på sidan).
Hur kodar man för detta :q
/webb
6 svar · 518 visningar · startad av webbmannen
Hej allihop,
Jag behöver hjälp med att göra en knapp som ger besökaren möjlighet att stänga av bakgrundsmusiken (som startar när denne kommer in på sidan).
Hur kodar man för detta :q
/webb
Hej Petra,
Hade det varit någon okänd så hade jag nog blivit lite syrlig av ett sådan svar ;)
Anledningarna kan ju vara många, men i detta fallet är det endast i förklaringssyfte. Och som sagt - det efterfrågade är ju just en "avstängningsknapp" :)
/webb
JO, avstängningsknapp är ju ett måste. Fast en tanke slog mig om du ska ha nåt i förklaringssyfte, varför inte leka med quicktime och dess förmåga till streaming? Fast då måste ju besökaren själv initiera streamingen. (serverprogrammet till streaming är förrsten gratis).
Jag har ju sett såna där sidor där man kan stänga av och till och med byta musik... men Gud om jag kommer ihåg vart.
Det här är ett oerhört dåligt sätt.. men ändå:
Jag har gjort så en gång att jag hade ett väldigt litet framefönster och sidan i den framen har själva bakgrundsmusiken.. sedan har man en knapp som byter sida till en exakt lika dan sida i framefönstret men som saknar bakgrundsmusik..
Som sagt.. väldigt dåligt sätt.. men det funkar ;)
//M@rtin
jag gjorde också som martin förut ;)
sen slutade jag använda bg musik.. rätt jobbigt
Hej på er allihop och tack för svaren.
Lösningen jag kommer att använda är:
<embed src="../bilder/Jazz_01.midi" width=144 height=45 controls=console hidden=false autostart=true>
Jag får då en liten konsol som ger möjlighet att stänga av eller på ljudet. Det är inte riktigt som jag tänkt mig men nära nog.
/webb