Går det verkligen inte att byta cursor i en <select> på något sätt?
Cursor i <select>
11 svar · 640 visningar · startad av Web-Tor
<option> bör du kunna lägga till det (tror jag har sett det).
Din kod fungerade i FF ;)
Det var som tusen! Problemet är att jag jobbar med en IE-specifik applikation...
Fuel skrev:
-Kasta bort!
Min kund ställer kraven och i detta fall är det en intern applikation där samtliga användare har Internet Explorer 5.5 eller senare. Jag skulle få sparken om jag lade ner tid på att utveckla lösningar för andra webbläsare.
Om du inte vill hjälpa mig med mitt problem får du gärna låta bli att svara på mina frågor.
har även provat
onMouseOver="this.style.cursor='wait';"
Fungera bra i FF men fortfarande inte i IE.. googlat runt utan något resultat :(
Web-Tor skrev:
Går det verkligen inte att byta cursor i en <select> på något sätt?
Nej, det verkar inte så.
Web-Tor skrev:
Min kund ställer kraven och i detta fall är det en intern applikation där samtliga användare har Internet Explorer 5.5 eller senare. Jag skulle få sparken om jag lade ner tid på att utveckla lösningar för andra webbläsare.
Om du inte vill hjälpa mig med mitt problem får du gärna låta bli att svara på mina frågor.
Nu framgick det inte att alla på stället du jobbar åt använder IE. Personligen så "hatar" jag IE specifika lösningar, vilket ofta också inte är webstandard. Vad händer om företaget byter webläsare? os? tänk på det! Inte mera jobb att få det fungera för de flesta vanliga browsers.
Prova javascript kanske, skriver bara nåt nedan som kanske kan ge någon ide...
<select id="" onChange="blah()>
function blah()
{
if(blah) {
document.all('').style.cursor = 'wait';
} else {
document.all('').style.cursor = 'default';
}
}
Jag tror inte att Volvo byter webbläsare i första taget. ;)
Och tro mig, att få denna applikation att fungera i någon annat än IE hade tagit månader att fixa. Jag fick jobba en vecka bara för att få den att funka i IE 6.
Jag testat med alla slags JS-lösningar jag kan komma på men jag får nog acceptera att det inte går. Jag funderade på att göra en fullösning och lägga ett lager över selecten men sen kom jag på att seleten ändå lägger sig över lagret.
ahh volvo.. då har du ditt på det torra :birp
såg en sida med en massa js för selects, kanske inte exakt vad du letade efter men..
http://www.easy-designs.net/articles/replaceSelect/
va fasen ska det inte gå att lösa ?