Jag håller på att bygga storviksgym.se och behöver lite hjälp. Sitter på Mac och har anpassat sidan till Safari, men nu märker jag att den inte alls visas lika i andra webbläsare, Camino, Firefox, IE.
Hur får jag den att se likadan ut även där? Främst toppmarginalen ovanför huvudmenyn jag inte får till, kan inte hitta felet...
Skickar med en bild av hur det bör se ut (dvs hur Safari visar sidan).
Tacksam för hjälp!
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Var det du som hade problem med några giffar i en annan tråd också? I så fall: Klickar man på länken till den bifogade filen så får man beskedet:
The image “http://www.webforum.nu/attachment.php?attachmentid=13898” cannot be displayed, because it contains errors.
Du har nåt kraftigt fel i PS eller gör nåt riktigt galet....
Rent allmänt så måste du naturligtvis utveckla en webbplats genom att kolla i de mest frekventa webbläsarn regelbundet - och direkt från start. Och när jag menar "regelbundet" så menar jag flera ggr/timmen, eller i vart fall så ofta att du ska kunna gå tillbaka enkelt och göra om ifall du ser att det inte blir som du tänkt.
Jag tittade inte så länge, men hittade ingen stil för id="body-valkommen". Kolla efter det, och ordna till padding/margin i den.
Danne V skrev:
Var det du som hade problem med några giffar i en annan tråd också?
Nej.
Danne V skrev:
...hittade ingen stil för id="body-valkommen". Kolla efter det, och ordna till padding/margin i den.
Tack för svaret, löste det strax efter!
Nu är det bara problemet att IE visar huvudmenyn som en "trappa"... Varför gör den det?
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
RichardP skrev:
Nu är det bara problemet att IE visar huvudmenyn som en "trappa"... Varför gör den det?
Kolla padding och margin på alla element som ingår i menyn och prova olika. Börja med att nolla alla. Tänk på att de ingår <a>-taggar också....