webForumDet fria alternativet

netscape trollar bort textfält !

5 svar · 195 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Jag använder följande klass till några textfält på en sida, och det fungerar (som vanligt) bra i IE, men i Netscape syns inte textfälten alls.

.textfields {  width: 150px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; border-top-width: 1px; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px; border-left-width: 1px; background-color: #CCCCCC}

------------------
// Skarre

[Redigerat av Skarre den 19 nov 2001]

Jag bestämde mig för att inte skriva ut "class='textfields'" om man använder Netscape (med hjälp av ASP), och nu ser koden för textfälten i Netscape ut enligt nedan men de som syns ändå inte! :q

<input type="text" name="fnamn"  size="30">

Jag testade t.o.m. att skapa en tom html-sida med endast ett textfält på, men där syntes heller ingenting. Vad är det som pågår?

------------------
// Skarre

[Redigerat av Skarre den 19 nov 2001]

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Du får skriva om CSSen lite.
http://cgi.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/001414.html

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Erik, du hann svara innan jag lade till den sista raden i mitt sista inlägg. Det kan inte bero på CSS:en i det fallet.

------------------
// Skarre

jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg

Hej,

är du säker på att du har med både <form> och </form>. Annars syns det inte i nätskräp.

mvh Jörgen :)

------------------
Varför bråka när man kan kramas?

*suck* Ibland förundras jag över hur puckad jag kan vara. :) Jag håller på och klipper och klistrar kod från en gammal design till en ny och form-taggen kom visst på efterkälken.

------------------
// Skarre

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)