Tänkt ha funktionen "tipsa en vän" på min sida. Vet dock inte riktigt hur jag ska presentera den. Öppna i en ny sida känns rätt onödigt då användaren dessutom måste gå tillbaka efter det är skickat. Vanlig popup är vanligaste metoden men gillar inte dem och kan dessutom bli problem då fler och fler har popup-blocker samt av ren impuls stänger ner alla popup. Gillar Div-popup men det känns lite begränsat när man ska sätta in textfält <input> samt visa ”tack” efter att tipset är skickat utan att behöva ladda om hela sidan (om man inte använder Ajax som jag inte har någon koll på).
Men formuläret måste ju komma fram på något sätt när man klickar i menyn. Antingen som ny sida, popup eller annat sätt. Tänk er en enkel startsida med inloggning (ex som dom flesta webbmail) med en knapp som det står "tipsa en vän" på så får ni en rätt bra bild hur det ser ut.
Hur är det tänkt att man stänger ner Leightbox efteråt?
Thickbox eller Lightbox röstar jag på då. Overkill för den lilla effekt du vill nå, men du kanske finner fler användningsområden.
Hur är det tänkt att man stänger ner Leightbox efteråt?
Thickbox eller Lightbox röstar jag på då. Overkill för den lilla effekt du vill nå, men du kanske finner fler användningsområden.