webForumDet fria alternativet

automatisk länk

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

8 svar · 339 visningar · startad av moje

mojeMedlem sedan jan. 200778 inlägg

behöver koden för automatisk vidarekoppling eller vad de kallas
t.ex
när man söker på i google och får upp en under sida och klickar på den
så hamnar man enbart på den sidan, och har inte tillgång till några menyer
hur gör man så att man oavset vart man trycker hamnar i på index plus första sidan, eller index plus sidan man sökte på visandes?

hoppas ni förstår vad jag menar

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Jag fattar inget av denna fråga, försök att omformulera frågan så kanske nån kan hjälpa dig?

mv icaaq

icaaq skrev:

Jag fattar inget av denna fråga, försök att omformulera frågan så kanske nån kan hjälpa dig?

mv icaaq

när man går in på ett sök reslutat så hamnar man bara på den sidan man får upp som sök resultat,
de jag vill är att man får upp den sidan och framesen så att säga eller hamnar på första sidan

SaschMedlem sedan nov. 2002830 inlägg

Under varje sökresultat så kommer det upp hela länken till det du sökte på
i.e. www.adress.någonstans.se/blog.php?id=132&avd=23 - 25k - Cached - Similar page :D

Kopiera denna adress (Eller domännamnet www.adress.någonstans.se/blog.php?id=132 eller ja, du förstår vad jag menar förhoppningsvis) och klistra in i adressfältet... Problem löst :)

Sasch skrev:

Under varje sökresultat så kommer det upp hela länken till det du sökte på
i.e. www.adress.någonstans.se/blog.php?id=132&avd=23 - 25k - Cached - Similar page :D

Kopiera denna adress (Eller domännamnet www.adress.någonstans.se/blog.php?id=132 eller ja, du förstår vad jag menar förhoppningsvis) och klistra in i adressfältet... Problem löst :)

nja de var inte de jag menar

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm..

Låter som om du menar läget där du har din meny i en "frame" och innehållet i en annan, samt att du i det läget vill att besökare som dyker direkt på innehållssidan skall skickas vidare till "hela klabbet" dvs ett frameset som innehåller både menyn och innehållssidan?

Om det är det du är ute efter så gjorde vi ett sådant exempel under en diskussion i en tråd för några år sedan - tråden hittar jag inte igen, men exemplet finns här: http://member.webforum.nu/2241/krama_mig_med_ramar.html

OBS - Lösningsförslaget kräver aktiverat Javascript för att koppla "rätt"!,

DanneStMedlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Alternativet (det jobbiga...) är att bygga om hela webbplatsen och INTE använda frames.

DanneSt skrev:

Alternativet (det jobbiga...) är att bygga om hela webbplatsen och INTE använda frames.

bygg sidan i en tabel med menyer och en Iframe
så de är när folk söker på google jag vill att de inte bara ska hamna på den enskilda sidan som de får upp, utan på sidan med tabelen och menyerna

DanneStMedlem sedan feb. 20041 311 inlägg

moje skrev:

bygg sidan i en tabel med menyer och en Iframe
så de är när folk söker på google jag vill att de inte bara ska hamna på den enskilda sidan som de får upp, utan på sidan med tabelen och menyerna

Förstår det, och då är det som sagt ett javascript som gäller. Har tyvärr inget tillgängligt just nu att delge dig.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)