webForumDet fria alternativet

upplösnings problem..typ

9 svar · 616 visningar · startad av Tulork

TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg

Har ett litet underligt fel på vår sida...det är så här att när vi testar vår sida i olika upplösningar så funkar det ca 70% utav gångerna.. men i vissa upplösningar, så blir det expanderings problem då vi använder oss utav procent system..alltså t ex <table width="100%">... i vissa upplösningar så expanderar den inte och det blir expanderingsproblem, men om vi då trycker F5 och alltså uppdaterar sidan, då rättar allting till sig automatiskt o det ser bra ut och funkar.

Detta problem uppstår både i FireFox och i IE.

Vår sida är PHP / HTML baserad, kan det vara något problem med att html'n väntar på att PHP ska färdigladdas eller nått? För vi använder oss utav obflush.?

Jag vet inte, jag bara blindskjuter här. några ideer?

bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg

Blir nog lite lättare att se vad detta beror på om du har någon adress till sidan. Klistra in den här!

Layouten är inte 100% färdig. men du kan ju kolla hur den fungerar på din skärm..dock så är det inget som är länkat än så du kan bara kolla på den första sidan.

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Du har fått med

<meta http-equiv="Content-Type"
  content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Index</title>
<link rel=StyleSheet href="setts/style.css" TYPE="text/css">
</head>
<body class="back">

på mitten av sidan i stället för uppe i head. Har väl med det i någon include...

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Jag tror det är lättare att hålla layouten i schack om du använder CSS istället för tabeller. Om inte annat blir det lättare och mer motiverande för mig att debugga koden. :)

FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg

OJ ! .. det var en liten sida ( kör 1024 x 768 ) ser riktigt litet ut :)

hmm tabeller och dubbla head / body taggar ... ursscchh ;)

håller med zcorpis... börja om...

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Helt utanför tråden men blev glad... Välkommen tillbaka Fuel... Ett tag sen :)

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

...

/r Onödigt inlägg borttaget.

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

att ange layoutens bredd i % är väl allmänt livsfarligt, oberoende av om man använder div eller table. kan ju bli vad som helst. varför inte bara bestämma en bredd i pixlar som man håller sig vid?

tack för alla svar. Jo vi hade tänkt göra om det hela och använda fasta värden. Kommer också kolla på det där med CSS grejjet ni pratade om. Denna sidan va lite krystad som ni säkert ser och det finns olika anledningar till det. men överlag så är vi nöjda med designen (när den funkar som den ska).

Plockar ner länken, postar igen när färdigt.

Tack igen!

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)