Jag har stött på ett irriterande problem som jag inte vet hur jag ska lösa. Det är såhär att jag har en meny i en div och allt ser bra ut i firefox, men när man kollar på sidan i IE så hamnar menyn (list elementen) högre upp i divven....
För att förstå vad jag menar överhuvudtaget och titta på koden, kan ni kolla här:
http://www.luntan26.se/upload/portfolio.
Vill minnas någonstanns där bak att ul / li tolkas olika i IE och FF om de är så att IE tolkar ul som block och FF som inline eller vice versa typ. Men om du tar bort dom och använder <p> istället eller direkt stylar <a> länkar innuti #menu så blir de nog mer universalt
Dies_Irae skrev:
Vill minnas någonstanns där bak att ul / li tolkas olika i IE och FF om de är så att IE tolkar ul som block och FF som inline eller vice versa typ. Men om du tar bort dom och använder <p> istället eller direkt stylar <a> länkar innuti #menu så blir de nog mer universalt
Hur menar du med att jag ska använda <p> istället eller stylar i <a> länkarna..? jag är ganska ny på det här med att designa i css...
men om du menar att jag ska lägga in allt det jag har i #menu i #menu a istället blir det helknas.... :(
Varför inte ta bort IE och göra så att alla måste använda firefox?
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Det bästa är nog att nollställa marginalen på ul-elementet, och sedan positionera det mha margin eller position:absolute;
mv icaaq