Detta lär inte vara första frågan i ämnet...
Har precis installerat IE7 och ser då att det blir nåt tok med divvarna på norrbageri.se.
#bildruta trycks ihop och hamnar på fel plats - varför?
10 svar · 354 visningar · startad av DanneSt
Detta lär inte vara första frågan i ämnet...
Har precis installerat IE7 och ser då att det blir nåt tok med divvarna på norrbageri.se.
#bildruta trycks ihop och hamnar på fel plats - varför?
Om du tar bort sådant som border="0" i koden, tar bort width och height på bilden och tar bort "dubletter" i css som är margin left eller right. Vad händer då?
Och ersätter border i css förstås :-)
tanten skrev:
Om du tar bort sådant som border="0" i koden, tar bort width och height på bilden och tar bort "dubletter" i css som är margin left eller right. Vad händer då?
Och ersätter border i css förstås :-)
Det blev en snyggare kod, i övrigt händer ingenting...
(Kan man reklamera IE7? ;-)
Vad menar du förresten med att ersätta border i css?
Hmmm, jag löste det genom att ta bort overflow-y: auto i den div som klämdes ihop.
Men jag fattar inte vad som var fel...
Width och height är ju satt på auto så den borde ju inte vilja lägga till en rullist!?
Nån oupptäckt bugg i IE7 jag har upptäckt kanske? Kan jag tipsa MS om detta och få nån miljon i premie? ;-)
Det är någonting konstigt med din sida som jag inte kan minnas att jag sett förut. En del av dina divar markeras med en ram när man högerklickar i dem. Nu menar jag i FF...
Kan det vara för att jag fortfarande hittar dubletter som jag inte tror du ska ha kvar t.ex. i content
margin-left: 14px !important;
margin-left: 8px;
. Vilket vill du ha?
Sedan förstår jag inte varför du har overflow... lite här och där, behövs dem verkligen?
img{border:none;}
i stället för border="0"
Aha du hann svara...sorry. (y)
tanten skrev:
Det är någonting konstigt med din sida som jag inte kan minnas att jag sett förut. En del av dina divar markeras med en ram när man högerklickar i dem. Nu menar jag i FF...
Det verkar vara för att jag har just overflow i de divvarna!
Men då kan du väl ta bort dem :P
Eller vill du att det ska komma fram en scroll om innehållet inte får plats? :q
Jo, jag vill ha kvar scrollmöjligheten. Har ingen aning om vad kunden kan tänkas vilja fylla sin webbplats med för textinnehåll... :-)
Ok jag ska inte ifrågasätta :-)... men om du har height:auto så kommer det inte bli en scroll. Du måste i så fall sätta en fast höjd på dina divar.
Nu God Natt!
Du smart - jag trött! Tack för alla tips tanten! (Y)