ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Jag blir tokig...ser inte vad som är fel!
<form NAME="cpy">
<table width="321" border="0">
<tr>
<td><span class="more">»<%=RS("cHead")%></span></td>
</tr>
<tr>
<td><textarea name="txt" rows=25 cols=85 wrap=VIRTUAL><%=RS("cCode")%></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td>
<input type=image SRC="../images/markcopy.gif" onClick="javascript:fnSel()" name="button" width="73" height="20">
</td>
</tr>
<tr>
<td><a href="list.asp?kat=<%=Request.QueryString("kat")%>"><span class="Value_Inst">«Tillbaka</span></a></td>
</tr>
</table>
</form>
Jag får ingen text i textarean, men lägger jag denna ruta framför <td><span class="more">»<%=RS("cHead")%</span></td> så fungerar det? skumt eller har jag gjort nåt fel?
VikenMedlem sedan nov. 20013 inlägg Hmm...får du ut något värde
från <%=RS("cCode")%> ?
Byt ut den mot cHead å kolla.
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Om jag gör som jag skrev, lägger cCode före cHead, så fungerar det...
Detta fungerar (men är dock fel...varför?
<form NAME="cpy">
<table width="321" border="0">
<tr>
<td><textarea name="txt" rows=25 cols=85 wrap=VIRTUAL><%=RS("cCode")%></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td><span class="more">»<%=RS("cHead")%></span></td>
</tr>
<tr>
<td>
<input type=image SRC="../images/markcopy.gif" onClick="javascript:fnSel()" name="button" width="73" height="20">
</td>
</tr>
<tr>
<td><a href="list.asp?kat=<%=Request.QueryString("kat")%>"><span class="Value_Inst">«Tillbaka</span></a></td>
</tr>
</table>
</form>
[Redigerat av ironhead den 13 nov 2001]
[Redigerat av ironhead den 13 nov 2001]
Om du kollar i HTML-koden. Finns inget i textarean då? I så fall är det ju inte ett HTML fel utan ett ASP fel.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/