När text laddas in i en textarea för redigering. Finns det då något trix att få höjden att anpassa sig till innehållet men med maxhöjd ändå om texten skulle vara väldigt lång? Går inte att sätta % eller auto...
Vore kul att veta...
höjd på textarea
7 svar · 562 visningar · startad av tanten
Jag antar att du använder php eller något liknande för att ladda in texten, då kan du ju bara räkna antal tecken i texten och dela med antal kolumner i din textarea så får du fram hur många rader textarean ska ha.
Samma sak går säkert att göra med javascript men jag tycker ett serverspråk är att föredra.
Texten kan variera så mycket i antal rader så det var därför jag sökte efter något trix i css... det är på en php-sida som bara administratören kommer in på... Men det får bli fast höjd då... hoppar över javascript-lösning... :)
Det skulle väl vara resize:both isf... :)
zcorpan skrev:
Det skulle väl vara resize:both isf... :)
Såg ju ut som det skulle kunna vara något... men är det någon som ser någon skillnad?
Jag har FF och IE6 på den här datorn, och då ser alla tre likadana ut...
Jag får experimentera lite...
Det där är väl bara ett förslag på hur CSS3 skulle kunna se ut. Ingenting som fungerar i någon webbläsare idag.
aha...då var jag för snabb att läsa lösningarna i koden och inte resten... slarv av mig :r
M@rtin skrev:
Det där är väl bara ett förslag på hur CSS3 skulle kunna se ut. Ingenting som fungerar i någon webbläsare idag.
Jodå. 'resize' fungerar i Safari. Det står på sidan:
WebKit implemented it in the latest nightlies.
WebKit är renderingsmotorn i Safari. :)