BlårandMedlem sedan jan. 20032 356 inlägg Hejsan!
Mekar med en pluggin till bloggverktyget WordPress.
När jag ska html-validera det hela, så får jag bakslag på en html-tagg, nämligen <br> som inte köps av validatorn.
Detta fel återkommer en gång för varje inlägg i bloggen, och jag skulle gärna vilja ha bort detta fel
I nedanstående kodsnutt, hur ska jag då göra för att få in ett tomrad/blankrad på den plats där <br> är markerad, och att det samtidigt följer den standard som gäller för validatorn?
Som det är nu köper inte validatorn placeringen av <br>.
<div class="post">
<h2 id="post-<?php the_ID(); ?>">
<a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title(); ?>">
<?php the_title(); ?></a></h2>
<small><?php the_time('j F, Y') ?> <!-- av <?php the_author() ?> --></small>
<div class="entry"><?php the_content('Read the rest of this entry »'); ?></div>
[red][3][B]<br>[/B][/3][/red]
<?php if(function_exists('the_ratings')) { the_ratings(); } ?>
<div class="postmetadata">
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Vad säger den om <br /> då?
Kan du inte sätta en margin på entry classen annars?
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Vilken standard validerar du mot? Vad får du för meddelande? Är det kanske bara så att du ska ha <br/>?
BlårandMedlem sedan jan. 20032 356 inlägg <br/> fungerade alldeles utmärkt. Tack!
Men varför fungerar inte det vanliga tradionella <br> nuför tiden?
Jag validerar i "XHTML 1.0 Transitional".
Ovan nämna validering är med i det theme jag installerat för WordPress. Är det rätt validering, eller vad borde jag validera i någon annan standard?
Dagens webstandard, som det så vackert heter, kräver att all taggar ska vara stängda. Det är samma sak med ex <hr>-taggen. Det ska vara <hr /> nu.
/Lars
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg
bruphoto skrev:
Dagens webstandard, som det så vackert heter, kräver att all taggar ska vara stängda. Det är samma sak med ex <hr>-taggen. Det ska vara <hr /> nu.
/Lars
Det har ingenting med någon "dagens webstandard" att göra, utan det beror på XML-syntaxen.
Om man kodar XHTML så borde man veta att det följer XML-syntaxen, vilket innebär att alla taggar måste stängas.
Taggar som inte har någon sluttagg stängs direkt i öppningstaggen genom ett slash i slutet.