webForumDet fria alternativet

css och divproblem

4 svar · 241 visningar · startad av Big_Rob

Big_RobMedlem sedan okt. 200516 inlägg

Hej!
Har ett problem som säkert är enkelt för många att lösa men inte för mig :) så jag hoppas nu att någon kan hjälpa mig.

Jag såg en länk på detta forum för ett tag sen postad av "jarvklo" tror jag han heter till en enkel sida som han har byggt med css och div.
http://member.webforum.nu/2241/okkidos_bilskola.html

Denna mall sitter jag och leker lite med när jag "tränar" på css och div.

Nu till min fråga. Om ni tittar på denna sida så finns det ledigt utrymme längs till höger, hur gör jag för att lägga en div eller en tabell där ute?

Vad behöver jag lägga till i css och hur ska jag skriva diven?

Tack på förhand

Mvh

Robert

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det beror på hur du menar med att "lägga en div eller en tabell där ute". Angående det tomma utrymmet så beror ju det ganska mycket på upplösning. Jag hade nog nöjt mig med att placera allt i mitten i stället för att lägga till mer saker.

Sen beror det lite på hur du vill lägga till en div ute i kanten. Specifiera dig lite? :)

Hej
Helt rätt, borde ha preciserat mig lite mer.
Anledningen till att jag skulle vilja lägga en div eller nåt ute till höger är för att jag har fyllt de andra utrymmen med så pass mkt saker och skulle behöva få in lite saker just ute till höger. Typ några banners (på högkant). Jag har även lite mer plats än vad som syns på länken jag skickade då jag har "smalnat" av mitt.

Hoppas ni förstår bättre nu :)

Och en än gång, tack på förhand

/R

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det här fungerar bra, eftersom sidan ändå är vänsterplacerad. Kanske inte den vackraste lösningen, men det är inget fel på den. :D

<div style="position: absolute; top: 5px; left: 745px;">
	<div style="height: 200px; width: 150px; border: 1px solid black; background: #f0f0f0;"></div>
</div>

Grymt!
Precis vad jag var ute efter. Jag ska inte ha det till nån skönhetstävling så gör inget att det inte är vackert :) resultatet kommer bli bättre hoppas jag.

Tusen tack silfver

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)