webForumDet fria alternativet

Sidan når inte ända ner

HTML & CSS

4 svar · 542 visningar · startad av Kvarner

Medlem sedan sep. 2004180 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Försöker bygga en sida, men saker och ting går inte riktigt som jag vill. Meningen är att sidan (tabeln) ska nå ända ner till webbläsarfönstret hela tiden (100%), men som ni kan se så gör den inte det. Lägger jag till height: 100% i Bodyline i CSS-filen så händer följande...

sidan, eller footern, når ända ner, men jag får fram en scroll-list och kan scrolla kanske 200px upp och ner även om ingen information finns där. Dessutom blir tabeln med innehållet centrerat i mitten av sidan istället för högst upp vilket ser konstigt ut.

Medlem sedan juni 2003771 inlägg

Hos mig ser den hur bra ut som helst tycker jag.
Får ingen scroll i varken IE 6 eller Firefox.
Kör med upplösning 1024 x 768 px.

Nej, jag mixade lite så det såg kanske okej ut för stunden då, dock ej en bra lösning. Just nu har jag lämnat det utan att ange height="100%" för då blir det bara en lång scroll och så hamnar innehållet någonstans i mitten av sidan. Nu så når istället inte footern ända ner.

Blir man tvungen att ange typ 560px och hoppas att ingen har en stor skärm som lyckas visa att footern inte når ända ner?

Får väl fortsätta hjälpa mig själv. Tror jag börjar förstå hur det fungerar. Har kollat andra sidor och använt mig av riktigt hög upplösning och då kan man se att även deras footer inte når ända ner. Man får alltså maskera det genom att ange tabelns hög kring 500px eller liknande och leva med lite scroll.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)