webForumDet fria alternativet

Explorer 6.0 och z-index?

HTML & CSS

5 svar · 275 visningar · startad av cayenne

Medlem sedan aug. 20063 inlägg
Frågan#1

Hej! Jag har använt sökfunktionen men hittar inget riktigt svar på min fråga..

Håller på med en webbsida (html +css) där jag vill att en div ska överlappa en annan div och har därför gett den ett högre z-index - går hur bra som helst i Firefox! Men Explorer struntar fullständigt i mina z-index...
Okej om det inte hade funkat i någon webbläsare - då hade jag helt enkelt gjort fel men nu vet jag inte rikigt vad jag ska tro.

Är det nått generellt som måste göras annorlunda för att det ska funka i explorer? :q

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Sätt position på dina divar. Har för mig det var det som fick det att funka för mig i IE.

Tack för svaret!

Tyvärr funkar det inte ändå :l Alla div:ar har redan en position och jag har testat att byta mellan absolute, relative osv men det vägrar att funka.

Nån annan idé? :)

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm..

Välkommen som wF-postare cayenne om ingen sagt det tidigare :)

Jag tror du behöver visa koden för oss i det här läget (för nu pratar vi förmodligen detaljer - och sådana är svåra att gissa sig till utan just - koden ;) )

Vad kör du t.ex. med för <!DOCTYPE ?
Är din HTMLkod giltig (dvs kan man validera sidan med ett korrekt resultat? )
Är din CSS giltig ?
Ligger divvarna kanske i varandra på något sätt ?
Hur ser den kod ut som du får att fungera i FireFox?
Funkar koden i fler webbläsare - eller strular det även i någon annan du känner till ?

Med flera saker som vore skönt att slippa undra över innan man gissar eller kan sluta sig till svaret :bire

Tack!

Tack för välkomnandet!

Problemet försvann plötsligt efter att jag hade stuvat om lite i koden - men jag vet inte vad som var fel. Men jag är glad att det fungerar :D

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Det är det viktigaste :birp

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)