InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Är det någon som vet hur man kan hindra besökarna från att spara bilderna när de har Ie6?
Håller man musen över en bild så dyker det ju upp en meny där man kan spara bilden.
Undrar bara...
------------------
Skriv ut den med response.write så ser du vad som är fel.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Jag skulle gissa att den menyn finns till just för att man ska kunna spara bilder på ett enklare vis, och då vore det lustigt om de gjorde så att man kan ra bort det...
------------------
You can be a coward for a few minutes, or dead forever. /Rincewind
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg Vill man inte att folk ska kunna ladda hem bilder så ska man inte lägga upp dem på webben. Svårare än så är det inte. ;)
------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!
Spender har helt rätt! :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
dapMedlem sedan dec. 1999151 inlägg Även om man fixar ett skript som stoppar högerklick så kan man ju ta en skärmdump å klippa till lite.
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Går att spärra skärmdumpar med. Det systemet kostar dock 800.000 så det kanske inte är aktuellt ;)
------------------
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi
dabis, ad caput tuum saxum immane mittam
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Spärra skärmdump? Det har jag aldrig hört talas om. Vet du nån sidan där man kan läsa lite mer om det?
Hur man än vänder och vrider på det så är det helt omöjligt att stopp folk från att sno bilder som ligger på nätet.
------------------
/Tor
www.tor.nu
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Jo det var min omedelbara reaktion med. Tyvärr så har jag ingen länk till detta eftersom det var chefen som hade kollat på det där till våran bildportal, men eftersom det var så dyrt föll det på priset.
------------------
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi
dabis, ad caput tuum saxum immane mittam
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Jag har sett dylika så kallade skydd. En del kart-leverantörer använder sådanna för att "skydda" kortar som publiceras via olika webbtjänster (har för mig att ex metria har/har haft en sådann). De som jag sett går ut på att bilden laddas via en JavaApplet som lägger på en vattenstämpel. Du kan fortfarande se vad bilden (kartan i detta fall) skall föreställa, men försöker du skriva ut den blir "vattenstämpeln" mer påtaglig. Ville man ha en bild över sitt kvarter var det dock inte svårare än att ta en skärmdump, flytta kart-koordinaterna ett steg, ta en ny skärmdump, osv till du fått en hel karta. Kontentan av det hela: vill någon få tag på bilden så får de det, oavsett.
Att försöka skriva ett program som skyddar mot skärmdumpar förefaller smått befängt. Med tanke på mängden kombinationer av OS och webbläsare är det i princip omöjligt att få ett vattentätt system. Har svårt att tänka mig att någon marknadsför ett sådant osäkert system för det fasila priset av 800.000 kr ;)
------------------
/ J
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Även om man kan skydda mot skärmdumpar och göra en massa sånt trams, så måste bilden fortfarande kunna visas. Att peta ihop ett program som hämtar en bild (eller flera) från nätet kräver inget större geni, och har man väl gjort programmet är det enkelt att dumpa ner allt på en fil.
------------------
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Sen kan man ju alltid ta fram kameran och fotografera skärmen. :i
------------------
/Tor
www.tor.nu
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Jag brukar chatta med en kille som bla hjälpt Jenna Jameson med hennes sida och där har de gått rätt långt eller skall göra...
Alla bilder laddas hem och visas i en Java applet. Filerna är krypterade och sökvägen till bildfilen är dessutom krypterad i html-koden och ändras då o då. Ingen ide alltså att använda program för att leecha med och att sitta o ta 50000 skärmdumpar blir jobbigt ;)
Fast tror nästan han snackade nåt om att även visa bilden i ett directX lager eller nåt sånt så det skulle var lite svårare att även ta en skärmdump. Går ju att använda Hypersnap eller nåt men blir som sagt jobbigt i längden.
Öh, jag vet dock inte om de kör med detta för såna sidor besöker man ju inte :)
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
Nyheter för datanördar
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Går ju att använda Hypersnap eller nåt men blir som sagt jobbigt i längden.
Jo, precis, men grejen är ju att det går om man vill. Just i fallet Jenna Jameson så antar jag att samma bilder finns i uppsjöar av på div. fildelningsprogram och andra webbsidor. Att de ens orkar bry sig... :)
------------------
/ J
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg
Att de ens orkar bry sig.
Precis vad jag sa till honom. Men det är tydligen en fruktansvärd massa pengar folk lägger på sidan. Just i det fallet så skulle visst bilderna vara unika och bla, bla... Han fixar mest med "vanliga" kändisars sidor annars och var själv smått chockad över omsättningen...
Skit samma, inget man lägger ner tid på hos normala sidor :)
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
Nyheter för datanördar
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Finns det någon som kan ge en URL till sida med en sådan applet?
------------------