webForumDet fria alternativet

Dreamweaver --> Contribute

6 svar · 544 visningar · startad av Sidekick_intera

Sidekick_interaMedlem sedan sep. 200414 inlägg

Hej,

Jag har ett brådskande jobb för en kund som vill använda Contribute för uppdateringar. Siten kommer att utvecklas i Dreamweaver; (X)HTML och CSS.

Vad bör man tänka på när man utvecklar sidor i Dreamweaver för senare implementering i Contribute? Kan man använda externa CSS-filer? Är det möjligt att styra positionering av lager istället för att använda tabeller? Uppdaterar Contribute externa CSS-filer om sådana finns kopplade till HTML-dokumentet?

Jättetacksam för hjäp!

/Marcus

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Har inget med HTML, XHTML & CSS att göra då du prata om 2 program :)

Ska inte vara några problem enligt adobe.com att flytta det till Contribute.

Ledsen om jag postat i fel forum. Var själv lite osäker på var inlägget hörde hemma :)

OK. Så det du menar är typ: "gör som vanligt - det är inga problem att koppla på Contribute senare". Är det verkligen så enkelt...? :)

jo... med tanken av att det är Xhtml / Css du skapar så bör båda program kunna läsa av dom korrekt ;)

OK... Så det är inget specifikt man bör tänka på när man planerar för uppdateringsbara regioner t.ex? Kan man likna Contribute vid en kontrollerad Dreamweaver miljö? Uppdaterar du ett textstycke t.ex, och ändrar formateringen av texten (låt säga grad och vikt) så uppdateras den externa CSS-filen automatiskt? Om så är fallet blir ingen gladare än jag :)

Med tanke av att Contribute vs Dreamweaver ett bra tag tills Adobe köpte upp dom så vågar jag nästan med 100% säkerhet säga att du inte har något att oroa dig över.

+ innan dess så trodde jag att dom körde rätt hårt "krig" mot varandra och gjorde ena funktionen bättre än den andra :) länge leve utvecklingen :D

Grejt :) Tackar å bockar.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)