Detta vill inte fungera i FF
<FRAME SRC="sida.asp" NAME="sida" MARGINWIDTH="6" MARGINHEIGHT="6" STYLE="border-top: 1px solid #888888;border-bottom: 1px solid #888888;border-left: 1px solid #888888;">
alltså STYLE får ingen efekt, kan man lösa det?
10 svar · 503 visningar · startad av skarbratt
Detta vill inte fungera i FF
<FRAME SRC="sida.asp" NAME="sida" MARGINWIDTH="6" MARGINHEIGHT="6" STYLE="border-top: 1px solid #888888;border-bottom: 1px solid #888888;border-left: 1px solid #888888;">
alltså STYLE får ingen efekt, kan man lösa det?
Gör så här i stället:
<frame src="sida.asp" name="sida" style="margin: 6px; border: 1px solid #888;">
Det är ju mindre kod, men får fortfarande ingen ram i FF
skarbratt skrev:
Det är ju mindre kod, men får fortfarande ingen ram i FF
Har du lust att länka till din sida?
Tack, jag postar uppgifterna till dig då sidan inte är publik ännu.
Föresten, jag tror jag vet vad som kan vara fel nu. Du måste sätta ut mått på iframen också. Typ så här:
<frame src="sida.asp" name="sida" style="margin: 6px; border: 1px solid #888; width: 500px; height: 350px;">
Ah, jag trodde du menade iframes. Antar att så inte är fallet? I så fall måste du gå in till din fil som innehåller alla ramar.
Hej!
Det är ingen IFRAM utan en vanlig frameset.
<FRAMESET ROWS="30,*" bordercolor="#dedeee" border="0">
<FRAME SRC="menu/top.asp" NAME="topframe" MARGINWIDTH="4" MARGINHEIGHT="4" SCROLLING="no" FRAMEBORDER="0" BORDER="0" noresize>
<FRAMESET COLS="180,*" bordercolor="<%=rgbLight%>" border="0">
<FRAME SRC="menu/middle_left.asp" NAME="menu" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" SCROLLING="no" STYLE="border-right: 4px solid <%=rgbFrame%>; border-left: 2px solid <%=rgbFrame%>">
<FRAMESET ROWS="26,*,20" bordercolor="<%=rgbLight%>" border="0">
<FRAME SRC="start/menu.asp" NAME="submenu" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" SCROLLING="no" STYLE="border-top: 1px solid #888888;border-left: 1px solid #888888;" noresize>
<FRAME SRC="start/default.asp" NAME="content" style="margin: 6px; border: 1px solid #888;">
<FRAME SRC="frame/bottom.asp" NAME="bottom" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" SCROLLING="no" noresize>
</FRAMESET>
</FRAMESET>
</FRAMESET>
silfver skrev:
Ah, jag trodde du menade iframes. Antar att så inte är fallet? I så fall måste du gå in till din fil som innehåller alla ramar.
Ja så är det, men vad menar du gå in till min sida?
skarbratt skrev:
Ja så är det, men vad menar du gå in till min sida?
I filen du hittade ovanstående kod som du skrev. Men jag kan tyvärr inte hjälpa dig. :(
silfver skrev:
I filen du hittade ovanstående kod som du skrev. Men jag kan tyvärr inte hjälpa dig. :(
Okay, tack, Får hoppas någon anna kan ha svar på hur man löser detta.