peeooMedlem sedan nov. 200413 inlägg Hej!
Jag har problem med en besökare från turkiet som hackat sig in på min sida ett flertal gånger. jag undrar om det på något sätt går att blockera ett helt land från att besöka min sida.
jag har blockerat hans ip-nummer i cpanel men han öppnar bara ett nytt ip från samma land.
kan jag blockera ett land i htaccess?
något sådant här:
-----
order allow,deny
deny from (och så landskoden)
allow from all
------
denna fungerar inte skulle jag tro men finns det något liknande man kan skriva i htaccess???
tack
Perik
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Borde du inte undersöka och åtgärda din säkerhetslucka istället för att stänga ute alla från ett land? :q
peeooMedlem sedan nov. 200413 inlägg jag har funnit säkerhetsluckan och åtgärdat det men hackaren fortsätter att besöka min sida och jag vill nu stänga ut han från att kunna besöka min sida. jag har redan blockerat hans ip men han använder nya hela tiden. alla kommer från samma land, dvs. turkiet och jag vill nu stänga ut alla besökare från turkiet att kunna komma in på min sida.
någon som vet hur man gör detta?
går det genom .htaccess???
tack för er hjälp!!!
TravoniMedlem sedan okt. 20041 556 inlägg Jag visste att de skulle ge igen för kalabaliken i Bender... :L
Karl den 12:e skulle aldrig åkt dit!
peeooMedlem sedan nov. 200413 inlägg någon annan med något tips eller lösning???
jag skulle även vilja blockera besökare som kommer från länkar utlagda på vissa sidor. t.ex. alla som klickar in sig från www.domän.se ska bli blockerade
tack
P