clovecMedlem sedan dec. 200574 inlägg Hej jag håller på att bygga ett community, och får inte divvarna att funkar.
Skulle behöva tips och hjälp hur man ska göra för att få copyright boxen att jämnt vara längst ner på sidan, samt att på startsidan så har jag tre boxar, två längst upp brediv varandra, samt en längst ner tvärs under dessa andra boxar.
Problemet blir när jag utvidgar boxarna i längden med t ex en massa text så fuckar sidan upp sig
url är https://www.clovec.se/beta/
Hoppas att nu förstår vad jag menar
Om ni har några andra förslag hur css filen kan se ut så kan ni gärna skriva det, det är så drygt att i index filen <!--[if=ie] blablalba
Jag skulle gärna vilja att tillämpa allting korrekt direkt i css filen
clovecMedlem sedan dec. 200574 inlägg Ingen som kan hjälpa mig `?
clovecMedlem sedan dec. 200574 inlägg Snälla jag behöver verkligen hjälp!
phredMedlem sedan nov. 2005314 inlägg clovecMedlem sedan dec. 200574 inlägg det var inte riktigt det jag var ute efter, men jag har försökt att löst det på ett annat sätt men problemet är att allt har en för stor skillnad mellan ff och IE
phredMedlem sedan nov. 2005314 inlägg Du får väl visa hur du har försökt att lösa det då.
Eller sitter du och väntar på att någon ska skriva en korrekt lösning från grunden till dig ?
Men vad jag förstår så är det en "footer" du vill göra ? Isåfall har du testat att söka på det i detta forumet, det finns en massa bra trådar i ämnet.
clovecMedlem sedan dec. 200574 inlägg nej det är inte footer som jag sökte utan att när jag expanderade informationen så blev det knas med senast inloggade medlemmar, detta löste jag genom att flytta ner senast inloggar rutan under content rutan
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Ska den färdiga platsen heta doobia.se? Kanske läge att regga den. ;)
clovecMedlem sedan dec. 200574 inlägg nej jag vet inte riktigt ännu hehe vi får se skrev bara dit ett tänkt namn..
phredMedlem sedan nov. 2005314 inlägg
clovec skrev:
Skulle behöva tips och hjälp hur man ska göra för att få copyright boxen att jämnt vara längst ner på sidan, samt att på startsidan så har jag tre boxar, två längst upp brediv varandra, samt en längst ner tvärs under dessa andra boxar.
Problemet blir när jag utvidgar boxarna i längden med t ex en massa text så fuckar sidan upp sig
clovec skrev:
nej det är inte footer som jag sökte utan att när jag expanderade informationen så blev det knas med senast inloggade medlemmar, detta löste jag genom att flytta ner senast inloggar rutan under content rutan
Du skriver ju först att det är "copyright boxen" vilket jag kallar för footer.
Sedan så ändrar du dig helt och så är det helt plötsligt senast inloggade som ej fungerar.
Sedan så undrar du varför sidan "fuckar upp sig" jag har sökt i diverse forum och hjälpavsnitt men fuckar upp är tydligen inte ett generellt problem.
Sätt dig ner fungera på vad som är fel och försök gissa dig till vilken del av koden som kan vara orsaken, skriv ner det i en mycket fin och detaljerad post här.
Efter det så ska du se att det finns folk som kan hjälpa dig.
clovecMedlem sedan dec. 200574 inlägg Oj förlåt då blev det ett missförstånd ifrån min sida, tror att jag hade löst det där med copyright innan på ett lite halv taskigt sätt men ditt var betydligt bättre
Det problem som det blev knas med var att det var svårt att lägga senast inloggad divven under information och nyheter divven, jag fick det inte att funka på ett smidigt sätt så jag fick lägga senast inloggad divven under content divven istället.
Om det är fler med detta problem så hjälper jag gärna till, men mitt sätt kanske inte är det effektivaste.
Hur kan man struktuera upp divvarna så att det ser snyggt ut i både ff och IE utan att ha t ex 2 filer eller som jag har [if=ie]?
EDIT:
Vilken borlänge tråd :P