webForumDet fria alternativet

Problem med positioner

7 svar · 631 visningar · startad av Christoopher

ChristoopherMedlem sedan okt. 20064 inlägg

Har stött på ett problem där FF läser allt rätt medans våran kära IE browser läser min kod fel.

WIP: http://83.226.230.218/platt/

Någon som har en aning varför det blir såhär? Det verkar som om IE inte klarar av att läsa mina postition:absolute; - men det ska den väl kunna? :o :l

Fixat*

edit; trodde jag já.

cayaMedlem sedan aug. 20051 448 inlägg

var god markera tråden som löst och skriv helst ut lösningen ifall någon annan stöter på samma problem

Har fått till placeringarna hyffsat nu. Dock verkar det som att IE läser min margin-left: 10px; som nästan 15px ?!

MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg

Christoopher skrev:

Har fått till placeringarna hyffsat nu. Dock verkar det som att IE läser min margin-left: 10px; som nästan 15px ?!

Quirks Mode eller Standard Mode på sidan? Jag får inte upp sidan via länken du gav, så jag kan inte kolla in vad som ev. kan vara fel.

TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg

Christoopher skrev:

Jag gissar på att du har råkat ut för den här buggen:
http://www.positioniseverything.net/explorer/doubled-margin.html

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Jag hann med att titta på din sida innan din fixat kom, och då ja, skrev jag inte vad jag tänkte. Ska försöka komma ihåg nu...
Det såg ut som du byggt upp en del av sidan som man gör med tabeller. En hel hög med <div> lite här och där som skulle skapa utrymme. Förutom att det är mindre bra att bygga upp sidan så, så får man inte kalla alla dessa divs med samma namn. De får bara förekomma en gång på varje sida. FF är lite tuffare i tolkningen av detta. Nu vet jag inte om det var det som blev fel i positioneringen av det du säger. Men absolut positionering placerar man med left, bottom osv, inte med margin-left osv.
Du får öppna länken igen så får vi se om vi kan hjälpa dig bättre.

Troxy -> underbart, det löste allt! :)
Stort tack!

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)