webForumDet fria alternativet

css problem

8 svar · 570 visningar · startad av benno

bennoMedlem sedan okt. 200417 inlägg

Hej!
Här kanske jag kan få lite hjälp med css.
Jag har lagt in en bakgrundsbild med hjälp av css, det roliga är att det syns inte i FF men syns i IE (borde vara tvärt om i fall jag gjort något mer avancerat css jobb)
När jag skrollar ner i FF till hälften så börjar bakgrundsbilden träda fram om man tittar noga.

Jag har ingen aning vart felet ligger och hoppas på hjälp från någon mer luttrad css kunnig.

länk till css-mallen
Länk till web-sidan

Edit: ska tillägga att det är en erotiksida

cayaMedlem sedan aug. 20051 448 inlägg

tråkig loop... ja iaf...
det där är inte avancerat css jobb
problemet uppkommer när det finns inline-styling som stör stilmallen.

lösning:

1. rensa html från styling
  2. använd css'en ordentligt
  3. rensa även upp html från skräpkod.
    http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.web-cam-girls.se%2F
überfuzzMedlem sedan apr. 2006409 inlägg

Verkar som att benno bara är ute efter klickningar. Vill benno göra något åt sidan är väl den bästa lösningen att börja om från noll... antar jag.

mmm

FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg

...

Oj oj oj!!! Har ni inget annat att göra än att hänga här och beskylla andra för att ragga klick?? Om så vore fallet skulle jag nog inte spamma forum.

Fuel: Tja! vad ska man säga....Inte.... Ja ja!...

Tackar i alla fall caya, det bör nog vara någon konflikt i koden

benno, glöm inte att acceptera svaret om du är nöjd...
jag håller med uberfuzz om att bästa lösningen är att börja om med en bättre kod och layouthantering...

har märkt på andra forum att de som har sexrelaterade sidor får en annan sorts hjälp. det är väl knappast innehållet som är frågan när man postar på forum.

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Förstår inte meningen med sidan? Ser ut som en sån där irriterande generisk söksite man får upp 100st av i google eller om man stavar en url fel. Kan du verkligen tjäna pengar på att lägga upp en sån där tom sida med bara massa referenslänkar till andra "riktiga" sidor? :o

Förstår inte meningen med sidan? Ser ut som en sån där irriterande generisk söksite man får upp 100st av i google eller om man stavar en url fel. Kan du verkligen tjäna pengar på att lägga upp en sån där tom sida med bara massa referenslänkar till andra "riktiga" sidor?

Sök på ordet Affiliate här i forumet eller googla på ordet

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)