Jag gissar att du valt en <!DOCTYPE som ställer din webbläsare i "standards mode"...
ett av kännetecknen för det är just att bakgrundsbilder (och färger med för den delen) som du ställer in för "body" bara syns under ditt innehåll och inte "slår igenom över hela webbläsarfönstret"
Testa följande CSS-snutt i början av din stilmall:
Bilden är ju en "rad", men ska man använda den som en bild som man drar ut över hela sidan? Går det då att få texten över bilden? Jag tror inte det men jag söker rådgivare :p
Jaha, du vill att bilden ska sträcka sig över hela sidan, i stället för att upprepas? Jag vet inte, men vad jag kan komma på nu så finns det ingen lösning på det. Du får göra en större bakgrundsbild i så fall.
Jaha, du vill att bilden ska sträcka sig över hela sidan, i stället för att upprepas? Jag vet inte, men vad jag kan komma på nu så finns det ingen lösning på det. Du får göra en större bakgrundsbild i så fall.
Man kan alltid fråga, så tack så mycket! Webbdesignskolan har gett mig många svar och kunskaper. De ska jag använda i framtiden. Kommer med länk i en annan tråd där detta är med, för synpunkter.
Tack för alla tips och råd men nu ska jag fortsätta och koda lite ;)
Jag gissar att du valt en <!DOCTYPE som ställer din webbläsare i "standards mode"...
ett av kännetecknen för det är just att bakgrundsbilder (och färger med för den delen) som du ställer in för "body" bara syns under ditt innehåll och inte "slår igenom över hela webbläsarfönstret"
Bakgrunder på body propageras inte till hela ritytan för XHTML, men det gör det däremot i vissa fall för HTML. Det har ingenting att göra med quirks vs. standards. :bire
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2