Hallå!
Jag funderar på att lägga in en bakgrundsbild som rör på sig. Känner någon till hur man gör det? Om det dessutom går att få bakgrunden att växla mellan olika bilder vore det toppen.
4 svar · 708 visningar · startad av überfuzz
Hallå!
Jag funderar på att lägga in en bakgrundsbild som rör på sig. Känner någon till hur man gör det? Om det dessutom går att få bakgrunden att växla mellan olika bilder vore det toppen.
Prova en animerad gif .. sen kan ett javascript byta bakgrund automatiskt efter en viss tid .. hoppas du inte tänker använda hela dokumentets bakgrund , det kan bli liite jobbigt för besökaren
Mja, jag tänkte testa en grej med transparens... Ett bildspel som ska röra sig lite på sidan osv.
Kan man göra animationer i GIMP, hur i så fall? Någon som har ett exempel på javascript, kan inte koda javascript själv.
Det blir nog knökigt att animera bakgrunden via javascript. Att byta bakgrundsbild flera gånger i sekudnen med javascript kommer att döda både bandbredd och datorkraft.
Bildspel funkar men animationsiden får du nog tyvärr ge upp.
Men den största frågan måste väl vara: varför?
nyfikenhet, framför allt. Jag har en idé som jag vill prova. Skrev jag inte det?
Jag vill att en bild rör sig sakta över skärmen, eventuellt byts ut efter ett tag.