DirreMedlem sedan maj 200632 inlägg
Hejsan!
Nu är jag här igen med mina frågor :)
Den sidan som jag fick hjälp med vart toppen!
Men nu är det så att jag ska fylla sidan med information oxå.
Nu är det så att jag kan inte få rätt position på texten jämfört med bakgrunden då jag använder samma värden för alla <p>-taggar.
får man använda sig av tabeller för att fixa positionerna på texten så att man slipper att göra en "klass" för alla olika <p>-taggar i css filen???
Hoppas ni förstog min förklaring.
Tacksam för hjälp (igen!?) :P
/Dirre
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 269 inlägg
Jag förstår inte vad du vill uppnå men jag kan säga direkt att tabeller inte är lösningen. ;)
DirreMedlem sedan maj 200632 inlägg
det är så att det är en div med en bakgrund i. Sendan ska det in läkar under var andra.Se nedan:
Bild
Där det står test under varandra. Har han som designan sidan gjort små fula fält som texten ska ligga i. När jag försöker att få det att bli med inställningar i css-filen så kommer kanske på sin höjd två texter rätt men dom andra tre blir helt fel..
Sedan är det ju så att IE o FF läser dom pixel-värderna olika.. :/
Hoppas ni förstår nu...
/Dirre
tantenMedlem sedan nov. 20051 658 inlägg
Hur har du gjort bakgrundsbilden? Är de ljusare fälten lika stora, om de är sammansmälta i en bild? Har du *-nollat sidan så som jag visade i min bakgrundsfärgexempel?
Om de ljusare fälten är lika stora och de ligger i samma div så ska det inte vara något problem att få p rätt. I stället för att sätta en class på alla p så kan du
#divensnamn p{margin...padding...eller t.o.m med bakgrundsbilden...då menar jag det ljusa fältet.}
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 269 inlägg
Det ser inte ut att vara stycken utan en lista.
<h2>Senaste nyheter</h2>
<ul>
<li><a href="#">test</a></li>
<li><a href="#">test</a></li>
...
</ul>